Avatar billede klaus_egvang Nybegynder
18. oktober 2003 - 15:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

AMD XP Palomino + Asus A/M266 bundkort.

Min nevø har skulle skifte processor på sin maskine. Det er et Asus A7M266. Jeg har først købt en AMD XP2100+ Thoroughbred, men det virkede ikke. I følge asus skulle denne heller ikke være supporteret så det lyder rimeligt.

Derefter har jeg fået fat i en AMD XP 1900+ Palomino, men første gang jeg startede op frøs den i bios indstillingene. Anden gang ville den slet ikke checke bios. (et bib). Hans Bios er version 1.0.0.7

På processoren står der:
AMD Athlon AX1900MT3C
AGOGA 0205SPAW
Y7710330276
+ copyright 1999 AMD.

Er der nogen der har en ide om hvorfor det ikke spiller sammen?
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2003 - 22:57 #1
Ifølge http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx kan dette board ikke køre med Thoroughbred cpuer. XP 1900+ Palomino er brugbar med BIOS 1007, som også er i brug.

Prøv at holde INSERT og bagefter evt. DEL tasterne nede for at nulstille BIOS. Nulstil også CMOS v.h.a. jumberen på bundkortet.

Kontroller at køleren er korrekt monteret, og at den ikke er meget varm. Placer evt. en dråbe kølepasta mellem cpu og køler (hellere for lidt end for meget).
Avatar billede klaus_egvang Nybegynder
20. oktober 2003 - 20:27 #2
Tak aarhusby. Det vil jeg prøve så snart jeg kan få hånd på maskinen.

Jeg fik vist ikke sagt at maskinen p.t. kører upåklageligt med en AMD duron 650. Jeg ved ikke om det ændrer noget.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2003 - 21:59 #3
Det ændrer ikke andet, end at denne cpu er noget ældre end dem du ellers har haft i boardet. Load for en sikkerhedsskyld "defaults" i BIOS når du kommer ind i den.
Avatar billede klaus_egvang Nybegynder
26. oktober 2003 - 09:20 #4
Det virkede ikke. CMOS blev slettet, men den vil stadig ikke kendes ved den processor den har kørt med tidligere, AMX XP 1900+ Palomino. Derimod kører den stadig med AMD Duron 650. Kan det være bundkortet?
Avatar billede klaus_egvang Nybegynder
26. oktober 2003 - 13:59 #5
Jeg har opgivet at få liv i maskinen med den nye processor. Tak for interassen aarhusby.
Avatar billede klaus_egvang Nybegynder
26. oktober 2003 - 14:00 #6
*interessen.