Avatar billede fireball Nybegynder
04. januar 2001 - 13:24 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

hvad gør man hvis et firma er gået ned?

jeg har købt en comp hos jysk computer, men nu er firmaet gået ned, og det sammer min comp, hvad gør jeg så? ER der nogen grund til at forsøge at få erstattet sine varer, og hvad med garantien?
Avatar billede keysersoze Guru
04. januar 2001 - 13:26 #1
mange ting er garantien fra producentens side og ikke kun forhandleren - kontakt derfor måske dem...

firmaet eksistere ikke mere og da de formentlig ingen penge har, så vil det ikke rigtig hjælpe at kræve noget fra dem...
Avatar billede wisen Nybegynder
04. januar 2001 - 13:28 #2
Har du betalt så kan du gøre krav på dine penge, men du skal ikke regne alt for meget med at se dem igen. De penge der måtte være i firmaet bliver som regel fordelt til dem der har flest i klemme, det vil sige deres leverandører. I den sammenhæng er du nok \"for lille\". Desværre.
Avatar billede keysersoze Guru
04. januar 2001 - 13:29 #3
hvad du måske kan være heldig med er, at der i enkelte tilfælde står en support tilbage - altså en som kan hjælpe med at bytte m.m. - men altså ikke altid...
Avatar billede tommyf Nybegynder
04. januar 2001 - 13:56 #4
*hehe* Har lige bestilt en telefon fra letsbuyit, sidder og bider negle, håber de levere den selvom de er gået i betalingsstandsning :o(
Avatar billede wisen Nybegynder
04. januar 2001 - 13:58 #5
tommyf >> Så længe du ikke har betalt på forhånd .....
Avatar billede cstern Nybegynder
04. januar 2001 - 16:02 #6
Garantiforpligtielsen overgår normalt til en evt ny indehaver. Men i dette tilfælde er det ikke sandsynligt at der er nogen. Du står derfor temmeligt dårligt og som andre skriver er dit eneste håb at en supporter kan hjælpe dig.

Men lige en advarsel: Af egen erfaring i min ungdom havde jeg et problem der minder om dit (næsten) - jeg havde sendt en defekt PC til rep og i den periode den var der gik firmaet i betalingsstandsning. Hvis ikke der tilfældigvis havde været en flink person som sendte den retur til mig (pr efterkrav!!) havde jeg nok aldrig set den igen. Så pas på med at sende noget til dem.

Når alt dette er sagt så kunne det måske være at dit problem kan løses ved hjælp af Eksperten. Jeg tror dit bedste bud er at lave et nyt spm og forelægge dit aktuelle problem - så er der nok nogen der kan guide dit igennem. Men du skal nok være forberedt på at skulle til pungen hvis noget skal skiftes ud.

Avatar billede cyberesben Nybegynder
04. januar 2001 - 21:34 #7
kontakt webking.dk

de har samme ejer som #\"¤\"&(/)¤%\"# jysk computer
Avatar billede perj Nybegynder
05. januar 2001 - 00:04 #8
www.statstidende.dk
kan du læse hvordan du skal forholde dig.

Ved dekret af 20.12.2000 har Skifteretten i Silkeborg taget

Jysk Computer Detail ApS
CVR-nr. 2124 2004
Vestergade 28
8600 Silkeborg
Sagsnr. 20149/2000

under konkursbehandling på grundlag af begæring modtaget den 20.12.2000.
Forudgående betalingsstandsning er anmeldt den 05.12.2000 og tilsyn beskikket den 06.12.2000.

Selskabet har hjemsted i Silkeborg kommune.

Selskabet har drevet virkomhed fra adressen Vestergade 37, 8600 Silkeborg.

Kurator er advokat Henrik Lyhne, Godthåbsvej 4, Postboks 180, 8600 Silkeborg.

Eventuel anmodning om møde til valg af kurator og kreditorudvalg skal fremsættes skriftligt over for skifteretten senest 3 uger efter denne bekendtgørelse.

Enhver, der har fordring eller andet krav mod skyldneren, opfordres til inden 3 måneder efter denne bekendtgørelse til boets kurator at anmelde sit krav opgjort pr. konkursdagen. Anmeldelsen bør være vedlagt dokumentation for kravet.

Anmeldelse indgivet under forudgående betalingsstandsning til advokat Ole Krabbe, Godthåbsvej 4, 8600 Silkeborg, tages i betragtning uden ny anmeldelse, dog må eventuelle renter opgøres pr. konkursdagen og anmeldes.

Avatar billede ion Nybegynder
05. januar 2001 - 00:09 #9
Avatar billede futkid Nybegynder
05. januar 2001 - 12:22 #10
perj\'s svar er da det bedste!
Avatar billede souledge Nybegynder
06. januar 2001 - 20:44 #11
Jeg har nogle vare som er KØBT ved Jysk computer........så nu håber jeg eddermanme bare at de holder...Meeen - jeg har ingen penge stående der, heldigvis :<)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
06. januar 2001 - 22:15 #12
fuck ja min HD og netkort er sgu da også købt der... hmm kan ik komme i tanke om mere - HELDIGVIS!