Avatar billede andersm Nybegynder
17. oktober 2003 - 19:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

photoshop hjælp fredag/lørdag

Jeg har købt et design som jeg selv kan arbejde videre med i photoshop, men jeg har et problem, et billede skal placeres bag nogle masks? er det det de hedder??. Sidder du og keder dig denne fredag aften, og er du rimelig sej til photoshop så smid lige dit messenger login, så kan vi tale om opgaven. Jeg kan desværre ikke uploade opgaven, men har smidt et screendump på www.novane.dk/1.gif

På forhånd tak!

Venlig hilsen
Anders
Avatar billede prodic Mester
17. oktober 2003 - 19:20 #1
prøv at loade markeringen i dine layer-masks. Hold CTRL nede mens du klikker på layer-masken, så skulle du gerne få en markering af masken.

Så tager du dit andet billede, og kopierer de(ctrl+c) og tilbage i det første billede vælger du shift+ctrl+v, som indsætter billedet i markeringen.

Prøv det først.
Avatar billede andersm Nybegynder
17. oktober 2003 - 19:26 #2
hmm... jeg forstår godt hvad du mener, og kan også godt markere layer mask'ene, men kan ikke få mit kopiere billede placeret ind på layeret...
Avatar billede andersm Nybegynder
17. oktober 2003 - 19:28 #3
hmm... det letteste ville jo være hvis der kun var et layer, idet jeg ønsker jævnligt at kunne skifte billedet ud, men som du kan se på "dumpet" er der tre layers...
Avatar billede prodic Mester
17. oktober 2003 - 19:29 #4
hvis du har lavet en markering af layer-masken(du får en selection ud af det), så kan du via Edit->Paste Into få indsat billedet i din markering/selection.
Det skulle gerne indsætte dit billede hvor du vil have det.
Avatar billede andersm Nybegynder
17. oktober 2003 - 19:32 #5
ahhh... sådan, den hedder paste into i ps 7.... SUper!!
Avatar billede prodic Mester
17. oktober 2003 - 19:32 #6
Hvis du holder ctrl nede i den første layer-mask kan du ved at ctrl+shift-klikke tilføje layermasken fra de 2 resterende lag.
Det giver dig til sidst 1 stor markering af alle 3 layer-masks.
Så kan du derfra indsætte dit billede via paste into - og evt. justere lidt på rækkefølgen af lagene.
Avatar billede andersm Nybegynder
17. oktober 2003 - 19:33 #7
Tak for hjælpen Prodic!!!
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
17. oktober 2003 - 19:43 #8
ej er i færdige? :(
Avatar billede andersm Nybegynder
17. oktober 2003 - 19:58 #9
ja se resultatet her www.novane.dk/2.gif
Avatar billede andersm Nybegynder
17. oktober 2003 - 20:30 #10
smider du lige et svar prodic så får du points!
Avatar billede prodic Mester
17. oktober 2003 - 22:51 #11
Glæder mig, at det virker som planlagt.