Avatar billede c_d Nybegynder
17. oktober 2003 - 17:37 Der er 15 kommentarer

Hvordan kan man åbne et program, i html uden at kunne downloade d

Jeg sidder og laver en hjemmeside, og jeg vil gerne have at folk kan prøve nogle af de programmer jeg har lavet,
Desvære ved jeg ikke hvordan jeg få dem til at kunne åbne, men ikke downloade dem, r det et avanceret hyperlink, eller noget helt andet???

Pleazz help

//\\
\\//
Avatar billede doingdot Nybegynder
17. oktober 2003 - 17:39 #1
det prgram du har lavet...en *.exe ?
Avatar billede c_d Nybegynder
17. oktober 2003 - 17:39 #2
ja mit program er  i exe format
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
17. oktober 2003 - 17:39 #3
hvilken type programmer er der tale om?
Avatar billede c_d Nybegynder
17. oktober 2003 - 17:40 #4
noget der ligner en database!
Avatar billede doingdot Nybegynder
17. oktober 2003 - 17:40 #5
det kan man ikke....medmindre du laver et eller andet hack, folk er ikke så glade for exe filer åbner uden de har bedt om det ;)
Avatar billede c_d Nybegynder
17. oktober 2003 - 17:41 #6
jeg har ellers set mange lave en hp der åbnede en exe-fil
Avatar billede roenving Novice
17. oktober 2003 - 17:42 #7
Et program kan ikke åbnes uden det ligger på brugerens computer i en eller anden form, måske i Midlertidige Internetfiler, men de er alligevel på brugerens maskine så !-)

Evt. kunne du vise screenshots e.lign.
Avatar billede c_d Nybegynder
17. oktober 2003 - 17:42 #8
af hvad!?
Avatar billede roenving Novice
17. oktober 2003 - 17:53 #9
Hvis du ikke vil have at programmerne downloades, kan du vise hvordan de virker ...
Avatar billede tubber Juniormester
17. oktober 2003 - 18:09 #10
Du kan compile det til et setup program, men det giver så muligheden for at kører det fra hjemmesiden eller gemme det, men installationen kommer til at ligge på computeren.......

Du kan gøre noget andet, du kan lave dit program som en activex så kan det kører i hjemmesiden som demo.....jeg ved ikke hvor nemt det er med andet end VB, men der er det ok nemt.....

/Tubber
Avatar billede exp Juniormester
17. oktober 2003 - 22:13 #11
Han kan da også bare fyre en http-header med...

Kan du bruge php, så kan du gøre det sådan:
    header("Content-disposition: filename=fil.exe");
    header("Content-type: application/ms-download");
    header("Pragma: no-cache");
    header("Expires: 0");
Avatar billede tubber Juniormester
17. oktober 2003 - 22:41 #12
exp: hvis jeg har forstået det korekt så vil han ha programmet "installeret" på servern og så kører det der fra ude hos brugeren, som en form for terminal server......

gør din kode det ?
Avatar billede exp Juniormester
17. oktober 2003 - 23:03 #13
nej, har vist læst forkert *G*

Troede han mente, at han ikke vil have "Hvad vil du gøre med denne fil?"-dialogboksen
Avatar billede c_d Nybegynder
17. oktober 2003 - 23:20 #14
Jeg ká næsten forstå på det hele, at man nok ikke kan d jeg gerne vil há den te at gøre!?
Avatar billede tubber Juniormester
18. oktober 2003 - 06:44 #15
Du kan evt gøre som jeg.....
Jeg laver Demo versioner........har f.eks. lavet et prog der kan genkende chk filer og renamer dem til det rette filnavn, der har jeg lavet en som kun kan finde jpg filer.....