Avatar billede waingro Nybegynder
17. oktober 2003 - 13:38 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Dameware og WinXP

Jeg sidder og tester DameWare NT Utility, men når jeg skal koble op mod en Windows XP Pro, så beder den om brugernavn og password.

Det er da også fint nok, men når jeg indtaster administrator og passwordet til denne, siger den : "Logon failure. System error 1326 - unknown username or bad password."

Windows XP Pro har slået firewall fra, og det virker op imod Win2k pc'ere...
Hvad går der galt?
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
17. oktober 2003 - 13:41 #1
du skal skrive administrator konto til xp
er domain i kør.?
Avatar billede waingro Nybegynder
17. oktober 2003 - 13:44 #2
den må du lige uddybe.... forstår ikke helt hvad du mener med den sætning.
Jo færre forkortelser - jo bedre.
Avatar billede waingro Nybegynder
17. oktober 2003 - 13:52 #3
hvis du spørger om vi har et NT domæne - så nej. Vi har et Netware baseret netværk med nogle Win2k-servere også. Men ellers ganske alm. workgroup netværk.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
17. oktober 2003 - 13:52 #4
Logon failure: unknown user name or bad password.
ERROR_LOGON_FAILURE
fordi den bruger navn og password er ikke godkendt af xp eller den kende den ikke.

kør maskiner i domain eller uden for domain?
Avatar billede waingro Nybegynder
17. oktober 2003 - 13:53 #5
Og ja - det er WinXP's administrator brugernavn og password jeg har knappet ind i HOST mskinen...
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
17. oktober 2003 - 13:57 #6
lad mig gæt en gang du sidder på w2k computer og kør dameware.
Avatar billede waingro Nybegynder
17. oktober 2003 - 13:58 #7
ja det gør jeg.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
17. oktober 2003 - 14:04 #8
der ligger problemet,
du skal opret din konto på xp med den samme bruge navn og passowrd med administrator rettighed.
det en sikkerhed ting mellem xp og w2k.
gør som jeg skriver så vil det virke.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
17. oktober 2003 - 14:05 #9
altså den samme konto som bu logger på w2k.
Avatar billede waingro Nybegynder
17. oktober 2003 - 14:06 #10
er det du siger at hosten SKAL være en XP pc?
Avatar billede waingro Nybegynder
17. oktober 2003 - 14:09 #11
forklar lidt mere specifikt hvad det er du mener jeg skal gøre. Jeg har en konto som jeg logger ind på min win2k pc (administrator) og den samme konto har de andre PC'ere jo også... godt nok med andre passwords.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
17. oktober 2003 - 14:11 #12
nej det behøver ikke,
hvis du  opret din konto på xp med den samme bruge navn og passowrd med administrator rettighed

http://www.dameware.com/support/faq/

er god link.

vi bruger dameware her og virkeligt tilfreds med det, og det har vi gjort en del år nu.

jeg nød til at smut nu, men hvis du have andre spørgsmål, så skrive endeligt, så kigger jeg på det når jeg kommer tilbage..

det skal være det samme password.
Avatar billede waingro Nybegynder
17. oktober 2003 - 14:13 #13
hvis det skal være samme password på win2k pc og winxp pc så skal jeg rette mit password hver gang jeg skal på en anden pc i mit netværk??? Det lyder da ufiks...
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
18. oktober 2003 - 02:53 #14
det du skal bare vide at den fejl du får har ike noget med dameware at gør.

fejl:  System error 1326
er windows logon fejl:

http://www.google.dk/search?q=System+error+1326+&ie=ISO-8859-1&hl=da&btnG=Google-s%F8gning&meta=

simplet du har ike tilladelser til log på winxp, du skal oprettes som bruger på xp for at kunne kør dameware på den.
altså det er ikke dameware der brokker sig det er selv windows for du har ike ret til det.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
18. oktober 2003 - 02:57 #15
løsning er du skal opret den bruger du logger på w2k i windows xp så virker den.
Avatar billede waingro Nybegynder
21. oktober 2003 - 13:36 #16
det er da bøvlet at man skal rundt til alle brugere og gøre det!!
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
21. oktober 2003 - 14:49 #17
det skal du ikke.
om det bøvlet som skal tage det op med Microsoft. "det er ikke dameware fejl"
fordi det er workgroup og bruger på de forskellig makiner er ikke godkendt af hinandnen og når du synes at "dameware er rigtig god" så se her hvordan du løse det, der er 6 løsninge forslag

System error 1326 has occurred - Logon failure: unknown user name or bad password.

Symptom: when using net use to map a network drive, you may receive "System error 1326 has occurred. Logon failure: unknown user name or bad password." message.

Resolutions:  1) create a user account on remote computer; 2) need to enable the guest account; 3) make sure the remote computer doesn't use auto-logon and blank password; 4) make sure you have a folder or drive shared on the remote computer. 5) use net use \\servername /user:username command. Make sure you type correct command (e.g. use net use \\servername \user:username will get this error too)
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
21. oktober 2003 - 23:48 #18
waingro->

hvorfor afviser du mit svar når du har fået svar på dit spørgsmål, om du synes det er bøvlet det har ikke med sagens at gør du har fået svar på dit spm.
<citat>
Jeg sidder og tester DameWare NT Utility, men når jeg skal koble op mod en Windows XP Pro, så beder den om brugernavn og password.

Det er da også fint nok, men når jeg indtaster administrator og passwordet til denne, siger den : "Logon failure. System error 1326 - unknown username or bad password."

Windows XP Pro har slået firewall fra, og det virker op imod Win2k pc'ere...
Hvad går der galt?
</citat>
og du har fået den korrekt svar:
min kommentar fra 17/10-2003 13:52:58  til  21/10-2003 14:49:42.

det kan være at vi skal indblandet coadmin?
Avatar billede waingro Nybegynder
22. oktober 2003 - 13:05 #19
Ja det er fint.
Avatar billede dameware.dk Nybegynder
17. februar 2004 - 17:37 #20
Hej Waingro.

Har du skrevet:

Username: Administrator
Password: "Hvaddunubruger"
Domain:  ComputerName på den PC du prøver at overtage

Det er ikke nødvendigt at oprette en specifik bruger til DameWare, den kan sagtens anvende en eksisterende konto, men man skal huske at skrive ComputerName (computerens navn) i feltet Domain, ellers ved DameWare ikke hvor den skal checke efter brugeren og prøver derfor at bruge din Dommain Admin konto.

mvh.
Peter Vang
DameWare Scandinavia