Avatar billede nopper Praktikant
04. januar 2001 - 09:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kopi - E-mail

Jeg sidder i en mindre virksomhed med ekstern mailserver.Kan jeg uden Exhange server lave en backup ag indkomne og udgående mail.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
04. januar 2001 - 21:07 #1
hvilken mail-server bruger du?
Avatar billede nopper Praktikant
04. januar 2001 - 22:46 #2
Det er en mailserver der ligger udenfor virksomheden.
Jeg har ingen intern mailserver.
Avatar billede k_la Nybegynder
05. januar 2001 - 00:33 #3
Hvis klienterne henter mailen selv, tror jeg ikke du har de store muligheder for at lave backup - det må din mailleverandør klare, men hvorfor vil du lave backup\'en ?
(med en exchange kan du gøre det - men det kræver jo også en investering)
Avatar billede nopper Praktikant
05. januar 2001 - 08:19 #4
Backup\'en skal kun bruges i evt. bevisførelse overfor kunder og leverandører.
Avatar billede k_la Nybegynder
05. januar 2001 - 08:33 #5
OK men hvordan sendes/hentes mail ? (via selvstændige klieneter eller centralt via en PC)
Avatar billede nopper Praktikant
05. januar 2001 - 15:04 #6
Ja,okay misforstod dit indlæg.
Alle mail sendes via selvstændige klienter og ved hjælp af outlook express og microft outlook 97.
Avatar billede jkarstensen Nybegynder
09. januar 2001 - 09:51 #7
Såvidt jeg ved er du nødt til at lave backup på alle klienterne. Det er en noget tidskrævende proces. Måske kan du bestille et backup hos jeres udbyder.
Avatar billede dana Nybegynder
20. januar 2001 - 01:42 #8
To compact and back up mail folders
Select a mail folder, click the File menu, point to Folder, and then click Compact.

To back up the folder, find the folder file, and then copy it to a backup folder, floppy disk, or network drive. Outlook Express mail folders have a .dbx extension (for example, \"Sent Items.dbx\").
Notes
Some message files might be too large to back up onto a floppy disk.

If you are using a program other than Outlook Express to send e-mail messages to newsgroups, check your e-mail program\'s documentation for information about compacting and deleting mail folders.
Avatar billede nopper Praktikant
20. januar 2001 - 05:43 #9
De nævnte forslag eer okay, men jeg savner et samlet konkret løsning på et samlet backup, så jeg er 100% sikker på at have alle mail i en backup jvf min kommnetar.
Avatar billede dana Nybegynder
20. januar 2001 - 12:18 #10
Umiddelbart kan det kun gøres på mailserveren.

:)