Avatar billede marianne_nielsen Nybegynder
16. oktober 2003 - 23:43 Der er 13 kommentarer

Grafikkort problmer!

Mit Pine GeForce 4 MX400SE har sådan set virket fint siden jeg købte min computer for 3 måneder siden.

I aftes tog jeg kortet ud da det var blevet beskidt og da jeg satte det i og tændte kan xp ikke finde det igen.

Jeg har installert 45.23_win2kxp_english_whql.exe og xp denator uden success.

Hjælp!
Avatar billede bredker Nybegynder
16. oktober 2003 - 23:45 #1
sikker på at det er trykket HELT i bund
det er nok hvis det mangler bare en halv mm , så kan det ikke køre
Avatar billede marianne_nielsen Nybegynder
16. oktober 2003 - 23:45 #2
Dvs XP finder det men skriver "Skærmkort (VGA-kompatibelt) under enhedshåndtering.
Avatar billede bredker Nybegynder
16. oktober 2003 - 23:46 #3
har du prøvet at trykke på opdater driver
Avatar billede marianne_nielsen Nybegynder
16. oktober 2003 - 23:52 #4
Ja den kan intet finde intet installere...
Avatar billede bredker Nybegynder
17. oktober 2003 - 06:31 #5
prøv lige at indstalere aida32 og se hvad den finder
hjælper nok ikke , men skader jo ikke at prøve , og så er det et godt program at have liggende
kan hentes her
http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32
Avatar billede ird Praktikant
17. oktober 2003 - 08:51 #6
Prøv at fjerne alt på kortet i enhedsorientering og genstart din pc! Derefter lader du dit styresystem finde den driver det vil, og derefter prøver du så at installere denne!

http://www.nvidia.com/page/search.html?keywords=40.72

Tror også, som der bliver sagt at dit kort ikke sidder ordenligt fast, eller også er det stået, af efter du har rodet med det!
Avatar billede marianne_nielsen Nybegynder
17. oktober 2003 - 09:42 #7
Først og fremmest: den fejl jeg havde lavet rent hardware-mæssigt tør jeg slet ikke fortælle.

Dernæst: kortet sendte faktisk intet til skærmen, men da jeg prøvede i en anden computer gik det fint nok.

Kunne det ikke være at jeg har været så genial og ødelægge den slot som grafikkortet sidder? Er det den som hedder AGP porten? Hvis det er tilfældet kan man så reparere det?

Jeg får fat i et nyt kort på lørdag så får vi se....

Mvh
Marianne
Avatar billede ird Praktikant
17. oktober 2003 - 09:53 #8
Nej tror ikke det kan betale sig at fixe den port. Kan jo godt være du har ødelagt den da du pressede kortet på plads, er set før :-)
Avatar billede marianne_nielsen Nybegynder
17. oktober 2003 - 14:11 #9
Men hvad gør man så...? Kan grafikkortet kører på en af de andre porte/slots?

Mit bundkort: http://prcdata.dk/ProduktFrame.asp?Produktid=27142713

Skal jeg købe et nyt i stedet?

Mvh
Marianne
Avatar billede ird Praktikant
17. oktober 2003 - 14:12 #10
der må jeg melde pas
Avatar billede marianne_nielsen Nybegynder
17. oktober 2003 - 14:43 #11
Okay - andre der ved noget?
Avatar billede ird Praktikant
10. december 2003 - 14:39 #12
Mon ikke du snart får tid til at smide lidt feedback tilbage til os eller lukke tråden???
Avatar billede ird Praktikant
02. januar 2004 - 11:07 #13
Mon ikke det er tid til lidt feedback her??