Avatar billede carlstar Nybegynder
16. oktober 2003 - 22:03 Der er 6 kommentarer

Batteri til bærbar

Hej derude.

Min fars bærbare computers batteri virker ikke. det vil sige at hvis adaptoren slukkes, sætter batteriet ikke igang. Det kan umiddelbart skyldes at batteriet áldrig har været brugt det 1 år han havde computeren.. men nu virker det slette ikke.
Er der nogen som ved hvor eller hvad jeg skal gøre for at få fat i et nyt batteri til "Crest" bærbar computers.
- Crest firmaet er gået konkurs og sælger ikke nogen hardware dele til deres kunder; de er slet ikke til at få fat på!
- En It forhandler i Sølvgade siger de ikke kan stille noget op.
Panasonic som har produceret det ikke duende batteri, siger at de ikke kan hjælpe os.

What to do anybody?

Batteri navnet er som følger:
BATTERY PACK: PANASONIC CGR-B/T19SE

Er der nogen som har haft ligende erfaringer?
hvordan kan batteriet ikke virke.. det har aldrig været brugt så burde det da heller ikke gå i stå!?

Tak for indlæg..
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
16. oktober 2003 - 22:06 #1
Prøv at sætte batteriet til at lade op og mål derefter volt på batteriet, og se om det overhovedet er blevet opladet!

Men jeg tror godt det kan ha noget at gøre med det ikke har været brugt!

- Rasmus!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
16. oktober 2003 - 22:06 #2
Når panasonic siger sådan, som producent, tror jeg desværre ikke at der er så meget at stille op.

Men prøv dette lille tip.
(1) Tag batteriet ud af computeren og læg det i en plastik pose
(2) Smid nu posen i frysere et par døgns tid, dette skulle på en måde resette batteriets kapacitet.

(3) Tag batteriet op og ud af posen lad det ligge noget tid, og prøv derefter at lade det op i nogle timer.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
16. oktober 2003 - 22:09 #3
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
16. oktober 2003 - 22:13 #4
Ja gør som jakobclausen foreslår - det plejer faktisk at hjælpe på det!

Ellers hvis du kan få batteriet afladt på en eller anden måde kan det måske også hjælpe!

- Rasmus!
Avatar billede carlstar Nybegynder
16. oktober 2003 - 22:26 #5
>hoejrup: De levere kun til USA (only) :(

Okay jeg vil prøve det med fryseren...!

>rasmus_h: Batteriet kan slet ikke lades op.. der er i hvertfald ikke noget der tyder på det..
Avatar billede hoejrup Nybegynder
16. oktober 2003 - 22:39 #6
Du kan helt sikkert købe et her: http://www.batterier.dk/

/per