Avatar billede mastera Nybegynder
16. oktober 2003 - 18:08 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Skipper Logon-screen

Jeg har et problem på min pc. Når jeg starter computeren op, skipper den min logon-screen og går bare direkte ind på pc'en. Inde i User-accounts har jeg både sat "Use Welcome Screen" og "Use Fast User Switching" til og jeg har også lavet et password til min account. Jeg er den eneste der har en account på pc'en. Jeg kan godt, når jeg er kommet ind på pc'en, komme ud i logon-screenen, men man kan bare genstarte pc'en og så har man fuld adgang til pc'en. Nogle der ved hvad man skal gøre, for at få logon-scrennen til at fungere ved opstart???
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. oktober 2003 - 19:17 #1
denne anvisning gælder hvis man vil fjerne logon, men måske kan du bruge det alligevel, du skal jo blot gøre det modsaatte!

Vis ikke logon-scriptet under opstart
Dette tip er gældende for : Windows 2000, Windows XP.

Nedenstående indstilling styrer hvorvidt udførslen af logon-scriptet vises i det velkendte DOS-vindue under opstart :

Ved hjælp af regedit.exe finder du nøglen :
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows
\CurrentVersion\Policies\System

Tilføj eller opdatér værdien HideLegacyLogonScripts (DWORD) og sæt den til 1 for at slå indstillingen til (scriptet vises ikke), eller 0 for at slå den fra igen

Næste gang du genstarter Windows vil ændringen være trådt i kraft.
Avatar billede mastera Nybegynder
16. oktober 2003 - 20:22 #2
Det virkede ikke. Findes der et andet program, som har de samme funktioner, altså at man skal skrive en kode, for at få adgang til pc'en eller er der mulighed for at sætte lås på specifikke mapper???
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. oktober 2003 - 20:43 #3
jeg glemte at skrive at der i stedet for 0 skal stå 1, men det havde du vel bemærket.
Avatar billede magictouch Nybegynder
16. oktober 2003 - 21:43 #4
Hvis du fjerner-use welcome screen, går den tilbage til klassisk visning, som åbenbart er mere sikker.
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. oktober 2003 - 22:07 #5
prøv at tage en backup af Regdatabasen og fjern så HideLegacyLogonScripts
Avatar billede mastera Nybegynder
17. oktober 2003 - 15:21 #6
HideLegacyLogonScripts var ikke i regdatabasen før jeg tilføjet det. Hvis jeg sletter det, kommer det vel bare tilbage til det samme som før. Jeg skrev ikke 1 men 0 i scriptet, da jeg troede den ville gemme logon-scrennen, hvis der stod 1, men skal der stå 1, for at få den frem?
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. oktober 2003 - 15:42 #7
prøv at sætte den til 1

i WinXP er det nemt at finde stedet da systemet gemmer det sted man sidst har været.
Avatar billede aplicor Nybegynder
18. oktober 2003 - 11:18 #8
Prøv den simple måde. Gå ind under "user account" i kontrol panelet. I fanen advanced sætter du kryds i feltet Secure logon, require users to press CTRL-ALT-DELETE to logon. Genstart maskinen.
Avatar billede mastera Nybegynder
18. oktober 2003 - 15:39 #9
Retaxes. Da jeg havde sat den til 0, så man hurtigt et glimt af logon-scrennen, hvorefter den gik ind i windows. Nu ser man bare ikke det glimt. Der står bare "loading your personal settings" og så er den inde.

Aplicor. Jeg kan ikke finde advanced i "user account". Sikker på det også er i xp?
Avatar billede aplicor Nybegynder
18. oktober 2003 - 17:18 #10
Ok, jeg havde lige glemt at du måske var slået over til klassisk windows stil. XP stil går du i kontrol panelet, og vælger user accounts. Herunder vælger du den account der skal password beskyttelse på. Vælg "create a password", og så skulle den være der. Det kan også være (hvis det er første gang), at du ude til venstre skal vælge menupunktet at beskytte dine private filer og foldere. Næste punkt ber dig om at angive et password. Herefter skal du anvende password ved valg af account.
Avatar billede mastera Nybegynder
18. oktober 2003 - 20:12 #11
So mjeg skrev i starten, har jeg sat password på. Menupunktet "At beskytte dine private filer" er der ikke.
Avatar billede aplicor Nybegynder
20. oktober 2003 - 07:43 #12
Har du prøvet at slå "use welcome screen" fra, så bliver du tvunget til at skrive brugernavn og password.
Avatar billede mastera Nybegynder
24. oktober 2003 - 00:31 #13
Det har jeg prøvet, men jeg bliver altså ikke tvunget til det. Den skipper stadig logon.
Avatar billede mastera Nybegynder
06. november 2003 - 20:22 #15
Har prøvet alle jeres forsøg, men intet har virket. Formatere snart harddisken, så håber en geninstallation af xp løser problemet. Tak for jeres svar
Avatar billede mastera Nybegynder
06. november 2003 - 20:22 #16
:-)