Avatar billede tander Nybegynder
16. oktober 2003 - 11:46 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Køb af skærm

Hejsa

Jeg står overfor at skulle købe en ny skærm da den gamle ikke er for god mere. Jeg ved ikke om jeg skal købe en alm. skærm eller en LCD. Kan i anbefale nogle skærme?

/tander
Avatar billede ird Praktikant
16. oktober 2003 - 11:54 #1
Avatar billede ird Praktikant
16. oktober 2003 - 11:55 #3
Avatar billede hamsternator Nybegynder
16. oktober 2003 - 12:52 #5
Afhænger meget af, hvad du skal bruge den til, og hvilke $$ du vil smide efter den...

Skal du spille 3D spil en del, vil jeg ikke anbefale en fladskærm. De er ret dyre, og er beregnet til kun een opløsning. Desuden opdaterer de langsommere end "normale" skærme, hvilket gør, at ting der bevæger sig hurtigt "udviskes" - det der er kendt som ghosting. Nogen siger, de ikke kan se det... jeg er ikke enig, og synes det er meget forstyrrende. Test det selv på en netcafe, f.eks. hvis du er interesseret i en fladskærm og vil spille 3D spil...

Hvis du har mange penge til det, og udelukkende skal lave grafisk/desktop arbejde, er en fladskærm værd at kigge på.

Hvis du ikke skal have det vilde, er en 17 tommer CRT (normal, ikke flad) skærm nok at foretrække - det kan gøres for ca. 1500-2000 kroner, afhængig af mærket. Jeg personligt har altid været glad for Samsungs SyncMaster serie. F.eks. Syncmaster 757NF til 1710 kr på EDBPriser.dk (inklusiv fragt).

Jeg skal selv have en ny skærm, da min 17" er blevet for lille til mig (skal til at lave en del grafisk arbejde) og da jeg selv spiller en del 3D, kigger jeg efter en 21" CRT skærm til ca. 5000 kr.
Kig evt. på disse, alle mellem 4-5000 kr:

ViewSonic G220f
Phillips Brilliance 201B40
Samsung 1100DF
Fujitsu-Siemens 21P4

Håber, det er en hjælp :)
Avatar billede tander Nybegynder
16. oktober 2003 - 13:04 #6
takker for hjælpen har fundet frem til at jeg vil købe denne
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514797949
giver lige jer nogel point