Avatar billede rebel761 Nybegynder
03. januar 2001 - 22:06 Der er 9 kommentarer og
5 løsninger

PC Fryser i spil

Min PC
Athlon 900 mHz
Asus A7V 1005b bios
IBM 45gb ATA100 harddisk
SB Live 5.1
Asus 7700 32mb grafikkort
win 2000 pro
2x128 mb apacer ram

Mit problem er at pc\'en fryser ofte ved spil
både mus og tastatur er låst.
Jeg mener at have opdateret med de sidste nye driver til bundkort og agp driver.

Dirext x 8 installeret

Hvor kan problemet ligge ???
Avatar billede kjalle Nybegynder
03. januar 2001 - 22:09 #1
din computer er nok for langsom *LOLLER* nå ikke ..... den er ikke overclocket ? og virker blæseren på CPU\'en ordentligt ? kan du gå ind i bios og se hvor varm din CPU er ?

Hvilket operativ system kører du ?!?!
Avatar billede rebel761 Nybegynder
03. januar 2001 - 22:16 #2
jeg kører win 2000

cpu\'en ligger på 58-59 grader og grafikkort 54-56

det er målt med medfølgende programmer fra asus

Avatar billede kjalle Nybegynder
03. januar 2001 - 22:21 #3
det skulle ellers være ok .... er det alle spil der driller .... win 2000 er jo ikke en spille platform ...
Avatar billede kjalle Nybegynder
03. januar 2001 - 22:21 #4
har du installeret servica pack 1 ?
Avatar billede rebel761 Nybegynder
03. januar 2001 - 22:25 #5
ja jeg har installeret servicepack 1...

jeg har haft mistanke til at det kunne være et varme problem, men de informationer jeg indtil nu har fået går ud på at cpu temperaturen er ok for en athlon thunderbird i et kabinet uden ekstra blæser, men jeg har ikke kunne finde et program som evt kunne belaste grafikkortet 100 % for at se om det er der problemet ligger...

nogen gode foreslag til at afdække problemet ??
Avatar billede salamander Nybegynder
03. januar 2001 - 22:30 #6
Jeg har selv en
1Ghz Atlhon Thunderbird
ASUS A7V
ASUS v7700
og kører med win 2000
Efter jeg instalerede Direct x 8 skete det samme. Spillene frøs. Så mit forslag: Smid Direct x 8 ud, der har overalt været bøvl med den... (du kan finde en unistall et sted på nettet)
Avatar billede kjalle Nybegynder
03. januar 2001 - 22:30 #7
du har ikke mulighed for at køre 98 på maskinen ? er der nogen spil der kører ok ? eller er det dem alle ? og du er sikker på det er nyeste drivere ?
Avatar billede rebel761 Nybegynder
03. januar 2001 - 22:36 #8
jeg har også haft problemet med andre versioner af direct X....

jo jeg har mulighed for at installerer win98 på maskinen, men lige nu er mest interesseret i at finde ud af om det er et hardware problem da pc\'en er ny og jeg ikke havde problemer med samme spil på min tidligere maskine med win2000.

Angående driver har jeg hentet de sidste nye fra www.asuscom.de så det burde være ok.

Jeg skal også nævne at jeg også har oplevet problemet når jeg er på nettet.....
Avatar billede fragmee Nybegynder
04. januar 2001 - 01:49 #9
hmm lyder meget som et prob jeg hade på min gamle com..
en 300mhz AMD-K2
med et asus v3400TNT kort.

der var probbet at motherboarded ikke rigtigt var kompatibelt med mit tnt kort så jeg skulle update min bios..
såå hvad med at prøve det. kan jo være det hjælper :o)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
04. januar 2001 - 06:01 #10
Long shot, men har du indlæst ATA100 driveren til Win2000 korrekt?
Avatar billede rebel761 Nybegynder
04. januar 2001 - 09:50 #11
til fraqmee-->  ja jeg har opdateret med den sidste nye bios

til xtom-->  jeg har ikke oplevet problemer med almindelig brug af pc\'en og pc\'en booter også fra ATA 100 harddisken.

Hvordan kan jeg teste om det evt. skyldes grafikkortet der bliver for varmt ???

Avatar billede morten_b Nybegynder
04. januar 2001 - 16:04 #12
Jeg har haft samme problem, med enkelte spil og er begyndt at mistænke det lille ASUS-program som måler temp. (ASUS-probe). Prøv at slukke dette program og se om den stadigvæk fryser.
Avatar billede vuffe Nybegynder
12. januar 2001 - 09:21 #13
Det er højst sansynligt dit grafikkort det er galt med, og du er ikke den eneste med disse problemer.
Prøv at installere VGARTD-driveren i \"normal\" eller \"Standard\" mode, istedet for \"turbo.\"
Der har nemlig været mange bugs med VIA-chipsets og Geforce.
Avatar billede jezperb Nybegynder
17. januar 2001 - 19:51 #14
til vuffe-> Jeg tror du har ret...jeg har også problemer med spil...jeg har en
Athlon 750
Soltek motherboard
128 sdram
geforce med 64 sdram

den går bare i stå midt i spillet !!! det er en smule træls *s* !!!