Avatar billede ha Nybegynder
16. oktober 2003 - 01:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

brænding af vcd

Vi har lige været ude og købe en ny dvd afspiller, en denon dvd 1400, den skulle kunne spille vcd og svcd, men alle de cd'er jeg har brændt har den ikke villet afspille, der står bare "load" i displayet. Den afspiller Mp3 og jpeg uden problemer, og de er brændt på samme cd mærke som vcd'erne (meget billige cd'er fra tyskland).

Jeg har ingen erfaring overhovedet med at brænde vcd cd'er, jeg har prøvet at bruge nero (version 5.5.9.14) og Ulead movie maker og jeg har også prøvet at konvertere til svcd i TMPGEnc, intet hjælper... Hvad gør jeg forkert..??

Filerne jeg skal brænde er ikke specielt store, avi-filer filmet med digitalt kamera. Jeg har talt med forretningen hvor den er købt og sikret mig at den nu også kan spille vcd'er....

Håber der er nogen der kan hjælpe...???

Kan det passe at sådan en rimelig dyr maskine (synes jeg) har så store problemer med at spille vcd formatet..
Avatar billede bjoler Nybegynder
16. oktober 2003 - 02:00 #1
hmm.. jeg har selv haft samme problem med en DVD maskine som ikke ville spille vcd, svcd faktisk ikke noget som var brændt ,,, jeg gi kud og fik den byttet til en anden nu virker det fint.. bare en mulighed..

/Bjoler.tk
Avatar billede herpezp Nybegynder
16. oktober 2003 - 02:57 #2
1) Sørg for at filen du vil brænde er en compliant vcd-fil, oftest vil det være en mpeg-fil. Dette har du vist klaret med TMPEGenc.

2) Vælg VCD til venstre i Nero, når du opretter et nyt cd-layout. Load så filen ind i layoutet. Den vil så stå og verificere filen og bagefter burde du kunne brænde den :)

Hvis det er det du allerede gør så ved jeg ikke lige hvad der kan være galt :/
Avatar billede ha Nybegynder
16. oktober 2003 - 10:39 #3
Jeg har konverteret filen til mpeg1 i ulead video studio og så brændt den i nero, desuden har jeg prøvet at konvertere den til mpeg2 i TMPEGenc og brænde den som svcd. Jeg har lavet mindst 8 vcd/svcd'er og ingen af dem virker i dvdafspilleren. Jeg har også prøvet at installere powerdvd og den ser alle cd'erne og læser dem fint...

jeg har brændt mine filer nøjagtig som du siger, herpezp, men det virker som sagt ikke... så brænder jeg dem åbenbart rigtigt nok, jeg har ikke andre maskiner jeg kan teste dem på.

Desværre har bjoler nok ret i at det er maskinen der skal byttes....:(
Avatar billede henninga Novice
16. oktober 2003 - 23:21 #4
Tag en af dine vcd'er med ned i butikken og se om den kan afspilles der.
Avatar billede hibbe Nybegynder
22. oktober 2003 - 22:57 #5
Kan du fortælle mig ved hvilken hastighed du brænder, visse dvd'ere har problemer med at afspille (s)vcd hvis de er brændt for hurtigt, de skal brændes med max. 1-2x, for at undgå fejl i læsningen...
Avatar billede henninga Novice
23. oktober 2003 - 00:34 #6
Ja - hvordan går det [ha] ???
Avatar billede ha Nybegynder
26. oktober 2003 - 01:07 #7
Hej ... vi var nede i butikken dagen efter jeg skrev dette indlæg og se om de kunne afspille den, men ingen af de lignende denon maskiner de havde, ville afspille den, heller ikke nummeret mindre, men det ville alle andre dvd-maskiner de havde dernede. Denon afspilleren nummeret større ville godt afspille den...?? og så var de så flinke at give os 1000 kroners nedslag i prisen på nummeret større, så den nupper vi... vi leder nemlig efter en maskine der også kan afspille sacd...
Avatar billede henninga Novice
26. oktober 2003 - 09:22 #8
Det var da fint.
Så fik du vished for at dine brændte svcd'er også virker - og en bedre afspiller til en god pris :o)
Avatar billede ha Nybegynder
03. november 2003 - 10:14 #9
Nu lukker jeg herfra... vi fik en ny dvd og den kører det hele...;-)