Avatar billede cobweb Nybegynder
03. januar 2001 - 19:53 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Win 2000 går ned hele tiden

Mit windows 2000 går konstant ned. Maskinen er helt ny Pentium 3, med Asus CUB-X (eller også er det CUV-x)bundkort, 128 MB pc 100 Ram samt en IBM harddisk. Hardisken kører 100 Mhz Bus, dog understøtter bundkort kun op til 66. Man kan høre at makine har det hårdt, men jeg kan ikke høre om det er Køleren i strømforsyningen eller på Cpu køler eller harddisken som lider. Lydene variere hele tiden afhængi af hvor meget jeg arbejder på den. Hvis den bare åbner Word så lyder det som om at den er ved at dø, hvilket den også gør nogle gange. Kabinettet er nyt men meget billigt. Skal jeg udskifte hver enkelt hardware komponet indtil at jeg har fundet fejlen eller har I nogle ideer.
Avatar billede badedyr Nybegynder
03. januar 2001 - 21:06 #1
Kan du ikke se temp. på din CPU i BIOS?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
03. januar 2001 - 21:13 #2
sæt dig sammen med en ven der har en comp der virker, og prøv at flytte nogle dele over, start med motherboard - da det lyder som om du har overbelastet det - det kan også være dins strømforsyning ... men sæt dig sammen med en ven og prøv det hele igennem med dele fra en anden computer
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. januar 2001 - 05:01 #3
jeg gik fra fat32 til ntfs og det gav rigtig meget .. før gik min maskine ned et par gange om dagen .. :(
lige nu kører den bare derud af og jeg laver alt hvad du kan komme i nærheden af på den .. spiller ..videoredigering ..musik og andre krævende ting  ..  Win2000Uptime: 1wk 6hrs 58mins 44secs :) ..  men hvis du allerede har ntfs .. så..
Avatar billede cc2000 Nybegynder
04. januar 2001 - 13:18 #4
hvilket grafikkort har du i?
Avatar billede jj2 Nybegynder
04. januar 2001 - 19:24 #5
>>cobweb

Prøv evt. følgende:

1. Åben computeren. -Foretag en visuel inspektion. -Er der nogen ledninger som berøre ventilator-vinger?
-Lugter det brændt? -Eller bare varmt. -Hvilken temperatur har ventilator-udluftning fra strømforsyning?

2. -Mål evt. computerens strøm-/effekt-forbrug og sammenlign resultatet med værdier i manualer.

3. -Høre du mere en en BIB-lyd under opstart (POST-koder)?

4. -Hvis 1 til 3 er ok? -Kør scandisk. -Diskoprydning. -Scandisk. -Defragment.

5. -Check alle installationer i \"Enhedshåndteringen\". -Der må ikke være gule udråbstegn nogen steder eller andre fejl. -Gule spørgsmålstegn repræsenter ofte enheder som ikke er blevet installeret.

6. -Køre Regclean41.

7. -Afinstallere alle de TSR-programmer som du ikke bruger.

8. -Kør wintune og foretag de ændringer som wintune foreslår.

Håber det hjælper?

MVH
jj2
Avatar billede jnj79 Nybegynder
04. januar 2001 - 23:08 #6
cc2000 jeg har et et ASUS  V3800 uden TV out.
Avatar billede jnj79 Nybegynder
04. januar 2001 - 23:11 #7
jj2 Hvor finder jeg Regclean og Wintune, og hvad er TSR-programmer???

På forhånd mange tak for den hjælp jeg har fået indtil nu, super.
Avatar billede jj2 Nybegynder
05. januar 2001 - 19:04 #8

>>jnj79

Søger du på altavista får du antagelig mange forskellige download-muligheder? -De findes også ofte på data-cd\'er i ryggen på forskellige computermagasiner.

TSR programmer (=Terminate and Stay Resident) er f.eks. Explore, systray, taskman og alle de programmer du kan se på ctrl+alt-del-job-listen lige efter opstart.

-Du kan midlertid deaktivere dem du ikke bruger med MSCONFIG som normalt ligger i windows-kataloget. -Explore kan ikke undværes.
-Fortryder du? -Kan aktivere dem senere når du har fundet fejlen.

MVH
jj2