Avatar billede lanstorp Nybegynder
15. oktober 2003 - 15:31 Der er 5 kommentarer

Installation af Red Hat

Har downet Red Hat og skal til at installere.
Jeg har to kataloger: iso og os liggende på mit C drev med windows xp installeret. Har oprettet et tomt D drev (partion med FAT32) til red hat.

Hvordan sparker jeg installation igang. Kan jeg installere red hat fra mit c drev (win XP) til min anden partion (d drev) eller hvad?
Avatar billede dj_alf Nybegynder
15. oktober 2003 - 16:12 #1
hej du..

Det nemmeste ville være at brænde iso filerne på skiver, og så boote fra
dem. Så er du igang.

Jeg er dog ikke helt klar over hvordan XP opfører sig sammen med en RedHat.
Men søg lige for en god ordens skyld på Google.
Avatar billede c0ld1mp Nybegynder
16. oktober 2003 - 12:37 #2
hej fjern dit D drev du skal have en tom partition så du kan få lavet en anden slags partition som du kan lave i indstallationen
Avatar billede c0ld1mp Nybegynder
16. oktober 2003 - 12:38 #3
rettelse du skal ikke have en tom partition du skal fjerne partitionen så du har noget free space til installatioen
Avatar billede c0ld1mp Nybegynder
16. oktober 2003 - 12:44 #4
jeg har dual boot med xp virker fint du skal bare huske windows skal først ligges ind
for dens bootloader kan ikke se linux, når windows (hvis det ikke allerede er inde) ligger du  linux ind fra en brændt cd, altså dine iso'er er jo image filer til de cd'er du skal bruge.
når linux er lagt ind kan du se i bootloaderen at der er noget der hedder dos, det bliver dit windows, men hvis du er perfektionist kan sagtens ændre navnet til windows xp, ved ikke helt hvordan man gør fra linux af endnu
Avatar billede lanstorp Nybegynder
18. oktober 2003 - 21:15 #5
takker installerede mandrake istedet.
>>cOld1mp smid et svar hvis du vil ha lidt point