Avatar billede velle Nybegynder
15. oktober 2003 - 13:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

IPX til min winXP

Jeg formatterede min comp fra linux til win XP for to dage siden udelukkende for at komme til at spille starcraft, nu sidder jeg i den situation at jeg ikke kan spille sc over LAN. Der står under i SC at jeg skal have IPX protokollen installeret. Det er den ikke! Og jeg kan derfor ikke spille over LAN. Når jeg kigger under LAN-properties har jeg følgende "items":

Client for Microsoft Networks
File and Printer sharing for Microsoft Networks
Network Monitor Driver
Internet Protocol (TCP/IP)

Bemærk at jeg selv har installeret Network Monitor Driver i et desperat forsøg!! Når jeg vælger Installer og derunder Protocol, kunne jeg kun vælge én, nemlig Network Monitor Driver.

Jeg har læst lidt hjælp, og fundet frem til at det traditionelle IPX er blevet erstattet af NWLink IPX/SPX/NetBIOS-kompatibel transportprotokol. Men ifølge hjælp skal jeg for at sætte dette op blot gå ind i netværk egenskaber og vælge properties for førnævnte. Men eftersom den slet ikke er i listen af "Items"... så ved jeg sq snart ikke.

Sådan som jeg ser det, så skulle der under min XP installation automatisk have været installeret denne NWLink. protokol, men dette er ikke sket. Og fordi hjælp tror den bør være installeret, så giver den ikke nogen forklaring på hvordan jeg installerer den fra bunden.

Hvordan får jeg den doske protokol installeret? :-)

VH Velle
Avatar billede riversen Nybegynder
15. oktober 2003 - 14:03 #1
Avatar billede riversen Nybegynder
15. oktober 2003 - 14:03 #2
den er ALDRIG installeret automatisk
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
15. oktober 2003 - 14:04 #3
h klik på netværksteder/egenskaber/h klik på lanforbindelse klik installder
vælge protokol og NWLink IPX/SPX/NetBIOS
ok
Avatar billede bredum Nybegynder
15. oktober 2003 - 14:04 #4
Højre klik på netværk -> tryk Egenskaber -> så skal du trykke på tilføj, derefter protokol, så skulle der gerne være mulighed for at tilføje IPx protokolen.
Avatar billede velle Nybegynder
15. oktober 2003 - 14:13 #5
Da jeg første gang valgte installer protokon kunne jeg kun vælge Network Monitor Driver. Når jeg nu vælger installer, og så vælger Protokol, så får jeg:

Unable to find any drivers for this device.

Jeg kan vælge at bruge en disk og trykke ok. Skal jeg finde den på Win XP cd'en?
Avatar billede riversen Nybegynder
04. november 2003 - 07:34 #6
hallooooo
Avatar billede velle Nybegynder
04. november 2003 - 23:52 #7
Jeg fandt aldrig frem til en løsning, med den installation. Ham jeg havde lånt xp-cd'en af, kom i tanke om at det vist nok var en eller anden uofficiel udgave, der kom på share 3 uger før den amerikanske udgivelse. Han mente at det ville kunne virke med en anden XP-cd. Så jeg formaterede, installerede fra anden cd, og vupti, så var protokollen installeret som default.

Tak for hjælpen anyway.
Avatar billede velle Nybegynder
12. december 2004 - 23:15 #8
Beklager den sene lukning.