Avatar billede greasy Nybegynder
15. oktober 2003 - 10:27 Der er 4 kommentarer

messenger og mac på netværk

hej.

Jeg sidder på et netværk . Jeg vil gerne have mit messenger til at virke, men der kan ikke opnåes forbindelse når jeg starter det. Jeg har en fornemmelse af at der skal pilles ved noget portindstilling eller lign., men jeg ved ikke noget om netværket. kan nogen prøve at hjælpe mig?

på forhånd tak / anders
Avatar billede bjuhl Nybegynder
15. oktober 2003 - 11:31 #1
Som udgangspunkt skal Messenger ikke have nogle porte åben udefra og ind. Så med mindre admin har lukket nogle porte indefra og ud. Så burde du fint kunne logge på.
Det er kun i det tilfælde at man vil bruge voice eller filoverførsel, at man skal åbne porte.

Prøv evt. lige dette.....

Højreklik på denne computer, og vælg administrer.
Under >Tjernester og programmer >Tjernester > finder du disse 2 punkter.
- SSDP-genkendelsestjenste
- Vært for Universal Plug and Play-enheder
Disse 2 skal være startet og starttype sat til automatisk.

Det er ikke sikkert det hjælper, men hvis du sidder bag en router der kører UPnP, så burde den selv åbne de porte den skal bruge, hvis det skulle være det der driller.
Avatar billede greasy Nybegynder
15. oktober 2003 - 14:18 #2
ok, fik måske ikke fokus nok på at jeg sidder på en mac...
Avatar billede bjuhl Nybegynder
15. oktober 2003 - 14:27 #3
Ohhh Messenger.... er det ik' et MS program?
Avatar billede greasy Nybegynder
15. oktober 2003 - 16:14 #4
jo, det er microsoft, men jeg sidder på en mac der har msn messenger version 2.0 for mac installeret.