Avatar billede zpaw Nybegynder
03. januar 2001 - 17:50 Der er 20 kommentarer

Tv2\'s Menu

Hvordan laver man sådan en menu der er i toppen af tv2 site..?
Den passer jo til alle opløsninger.. DHTML?
Avatar billede datadezign.dk Nybegynder
03. januar 2001 - 17:54 #1
Det er en blanding af java dhtml du kan jo eventuelt rippe den for at se hvordan den virker men den er rimelig kompliceret meget kode der skal gennem ses...

- Kristian
Avatar billede zpaw Nybegynder
03. januar 2001 - 17:59 #2
hmhm... Men hvordan har de dog fået den til at passe til alle opløsninger..
Menuen kan jeg godt lave men det er stadig det med opløsningerne...?
Avatar billede exe_science Nybegynder
03. januar 2001 - 18:05 #3
Download denne fil der er det hele i: http://users.cybercity.dk/~dsl10094/exescience.zip den er meget god. den er lavet i dhtml.
jeg ved godt at den af tv2´s og dr1´s er lavet i css mennnnnnn her er da noget.
Avatar billede christian-s Nybegynder
03. januar 2001 - 18:05 #4
Prøv at se nogle af de gamle diskussioner:

http://www.eksperten.dk/spm/23503
http://www.eksperten.dk/spm/15079
http://www.eksperten.dk/spm/33179

Det samme spørgsmål er blevet stillet mange gange før :-)
Avatar billede zpaw Nybegynder
03. januar 2001 - 18:25 #5
Hvad skal man lave om på..? Den skal være i center af side.. I alle opløsninger...
Avatar billede zpaw Nybegynder
03. januar 2001 - 18:34 #6
hmhm..?
Avatar billede exe_science Nybegynder
03. januar 2001 - 18:37 #7
det er da så let at lave om på den menu som jeg linker til ik. bare du kan åbne en html fil i notesblok så kan du også redigere i denne fil.
Avatar billede zpaw Nybegynder
03. januar 2001 - 18:54 #8
Det syn\'s jeg ikke helt jeg kan få noget ud af..?
Avatar billede zpaw Nybegynder
03. januar 2001 - 19:04 #9
Hjælp..... :(
Avatar billede cyberesben Nybegynder
03. januar 2001 - 20:46 #10
hmmm så vidt jeg kan se har det bare lavet det sådan at hele siden ikke er mere end ca. 600px bred... lige meget hvordan jeg resizer min browser ser den ens ud... de har vel lavet 8 knapper øverst på hver ca. 75px og så nogle menuer på hver ca. 150px

hvad er det du ikke forstår?
Avatar billede zpaw Nybegynder
03. januar 2001 - 21:00 #11
Vil det sige at de har brugt frames..? Eller..?
Avatar billede zpaw Nybegynder
03. januar 2001 - 22:55 #12
Hallo..? *s*
Hvordan får man det så til at virke til alle opløsninger..? :)
Avatar billede zpaw Nybegynder
03. januar 2001 - 23:45 #13
Kukuk... ;)
Avatar billede jwolf Nybegynder
04. januar 2001 - 08:18 #14
grunden til at det står centreret på alle sider er at de har indsat menuen i et table som de har centreret på siden
Avatar billede jwolf Nybegynder
04. januar 2001 - 08:24 #15
og nej, de har ikke brugt frames.. men en side som henter indholdet til top og bund ind fra .js filer (javascript)
Avatar billede engrob Nybegynder
04. januar 2001 - 15:48 #16
Vil du have at vide hvordan de har lavet den eller vil du have en menu som på tv2.dk??
Den er i øvrigt meget nem at lave om på...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
04. januar 2001 - 20:11 #17
zpaw> de har bare sat det hele ind i nogle tabeller, og den største tabel er altså den som det hele står i, og den er centreret og 600 px bred!
Avatar billede engrob Nybegynder
04. januar 2001 - 21:51 #18
Han vil nok gerne have at vide hvordan de kan få placeret layerne forskelligt i forskellige opløsninger.
Avatar billede zpaw Nybegynder
19. januar 2001 - 21:21 #19
wollaaaaa min fætter...
Avatar billede zpaw Nybegynder
25. marts 2001 - 23:35 #20
Røvsnaps!