Avatar billede jeej2 Nybegynder
14. oktober 2003 - 22:51 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

modtager mangler vedhæftede filer

Når jeg sender E-mails har jeg det problem at nogle modtagerne mangler mine vedhæftede filer.(ikke alle)
Det er ikke alle modtagere fx. hvis jeg sender til flere modtagerer er der nogle der får filer(ne) andre får dem ikke. Hvis en modtager der får filen, sender samme fil videre i en ny mail, til de modtagere der ikke fik mine vedhæftede filer så får de filerne.

Mit styresystem er Windows XP pro
Min E-mail Outlook 2002
Avatar billede hcma Novice
15. oktober 2003 - 00:08 #1
Hvis det er Outlook Express:
Funktioner -> Indstillinger ->Faneblader Sikkerhed -> slet fluebenet i Tillad ikke at vedhæftede filer osv........

Hvis det er MS Outlook: se her:  http://www.riversen.dk/?id=tips#outlook
Avatar billede jeej2 Nybegynder
15. oktober 2003 - 11:08 #2
Gælder det også filer jeg sender ud. Det mærkelige er jo at nogle modtager mine filer og andre gør det ikke, men hvis en anden sender til samme modtager kan filerne godt modtages. Kan det være noget der er knyttet til adresserne i mit adressearkiv?
Avatar billede hcma Novice
15. oktober 2003 - 11:25 #3
Det er ikke dig, der laver noget galt. Det er dine modtagere der skal ændre på sine indstillinger.
Avatar billede hcma Novice
15. oktober 2003 - 11:27 #4
Man kan sende alt det man vil, men det er ikke sikkert at modtageren har sat deres sikkerhedsniveau til at acceptere filtyperne.
Avatar billede jeej2 Nybegynder
15. oktober 2003 - 11:28 #5
Jamen hvorfor kan andre så sende de samme vedhæftede filer til de samme modtagere
Avatar billede hcma Novice
15. oktober 2003 - 11:37 #6
ved ikke hvorfor. Hvis det var mig vil jeg forsøge et par ting.
1: Reparere/geninstallere MS Outlook2002
2: Scanning og reparation af ødelagte/korrupte systemfiler: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#sfc
3: Repair af Windows: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair
Avatar billede hcma Novice
15. oktober 2003 - 11:39 #7
Kom lige til at tænke:  er det samme filtype, det går galt med hver gang? og er det til samme modtagere??
Avatar billede jeej2 Nybegynder
15. oktober 2003 - 11:47 #8
Det er forskellige filtyper fx. PDF som vel er ganske uskadelig også ZIP-filer og JPG. Jeg mener det er de samme modtagere.
Men som sagt kan andre sende disse filer til de berørte modtagere
Avatar billede hcma Novice
15. oktober 2003 - 11:51 #9
Hvis PDF:  Opdatering af Acrobat Reader  http://www.adobe.dk/products/acrobat/readstep.html

Det samme med ZIP. JPG er mystisk; måske begrænsning på filstørrelsen.
Avatar billede jeej2 Nybegynder
15. oktober 2003 - 13:43 #10
Ok Du har givet mig lidt at arbejde med.
Jeg tror ikke opdatering vil hjælpe min Adobe er version 6.0. Jeg tænkte at det kunne være noget i mit adresse arkiv Jeg mener at man i "expressen" kunne definere mail-format mm. på den enkelte adresse, derfor tænke jeg at man måske et sted i Outlook kunne definere sikkerhed på den enkelte adresse.
Avatar billede hcma Novice
15. oktober 2003 - 13:59 #11
Ved du om modtageren af en PDF har A.R. ver. 6???
Jeg kan ikke tro at det er din opsætning, som der er noget i vejen med. Det må være hos modtagerne.
Avatar billede jeej2 Nybegynder
15. oktober 2003 - 20:30 #12
Hvad er A.R.
Avatar billede jeej2 Nybegynder
15. oktober 2003 - 21:35 #13
Nu tror jeg gåden er løst, hvis jeg sender i mailformatet "almindelig tekst" så får modtageren de vedhæftede filer med. Hvis jeg sender i RTF kommer de ikke med, og heller ikke i HTML
Modtageren har Outlook Express ver. 6 og jeg har som sagt Outlook XP / 2002
Men spørg mig ikke hvorfor det er sådan.
Avatar billede hcma Novice
16. oktober 2003 - 00:25 #14
A.R. = Acrobat Reader