Avatar billede www.duzer.dk Nybegynder
14. oktober 2003 - 19:56 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

printer tager mere end 1 papir

Hej eksperter :P
Er der nogen af jer som ved hvad jeg kan gøre ved min printer.. jeg bliver nemlig nød til at sætte et papir i bakken adgangen når jeg skal printe.. for ellers tager den elle papirerne og går i "stå"

Printern er en hp laserjet 1100

Hvad kan jeg gøre ?

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede pafach Nybegynder
14. oktober 2003 - 19:58 #1
Du kan få renoveret den, men det koster en pæn sjat penge. Det er meget normalt med HP 5L, HP 6L og HP 1100, når den bliver slidt.
Avatar billede www.duzer.dk Nybegynder
14. oktober 2003 - 20:01 #2
okey hvad koster det ca. og hvor kan man få gjort det henne..?

.. og er det ikke nået man selv kan ordne?
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. oktober 2003 - 20:02 #3
Det er et klasisk problem med nogle af HP's ellers udemærkede modeller. Du kan gøre følgende:

Grundig rengøring af printeren, strømmen afbrudt og en støvsuger, sprit med stor forsigtighed og en blød klud på valserne (undgå lejer og den slags)

Luft papiret grundigt inden du putter det i printeren,

Sørg for altid at have 2den rigtige mængde" papir i printeren. Ikke for meget og ikke for lidt. Når du lægger nyt papir i, så fjern det der allerede ligger i printeren, luft det sammen med det nye.

Endelig kan man købe nogle vedligeholdelses sæt til nogle af HP's modeller, der skifter nogle valser og hjul. Ved ikke om det findes til en 1100, men det kunne man vel undersøge
Avatar billede www.duzer.dk Nybegynder
14. oktober 2003 - 20:04 #4
Okey hvor tror du man evt kan finde et vedligeholdelses sæt?
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2003 - 20:05 #5
Til 5L og 6L kan man gratis få tilsendt et pap kit som man sætter i, jeg ved ikke med din, men jeg ser lige om jeg kan finde noget.
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. oktober 2003 - 20:07 #6
Jeg ville kontakte HP, eller den nærmeste forhandler
Avatar billede www.duzer.dk Nybegynder
14. oktober 2003 - 20:15 #7
bufferzone - Nærmeste forhandler.. kunne det være en merlin?

bertie - Kan du finde noget?
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2003 - 20:17 #8
Jeg leder stadig...
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2003 - 20:19 #9
Nu fandt jeg linket til hvor man kan bestille http://www.hp.com/cgi-bin/cposupport/get_doc.pl?SNI=lj6l&LC=printers&Tfile=bpl08107

Hvis din printer ligner en af de nævnte modeller så bare bestil kittet, det bliver sendt til dig gratis.
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2003 - 20:22 #10
Der er ved at være sidste udkald for dem som mangler et sådant kit
NOTE: The HP Free Customer Replaceable Pads program will be shut down on October 31, 2003. This ordering web page will be discontinued as of that date.
Avatar billede bbrockie Nybegynder
14. oktober 2003 - 20:25 #11
Er du sikker på at de papirer du bruger ikke er for tynde til din printer? - Har du prøvet med f.eks 80gram eller 90grams papir?
Avatar billede pafach Nybegynder
14. oktober 2003 - 20:35 #12
bertie> tak :-) så har jeg lige bestilt til en 6L - bare trist der ikke er et kit til 5L.
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2003 - 20:37 #13
pafach>> Der virker perfekt i en 5L, har selv gjort det her, de er jo næsten identiske :-)
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2003 - 20:38 #14
Der=Det
Avatar billede www.duzer.dk Nybegynder
14. oktober 2003 - 20:38 #15
Det er alm kopi papir jeg bruger.. ved ikke hvor meget det vejer

bertie.. - ved du hvad jeg skal skrive ved:
'L' Tool (6L, 3100, 3150) Qty
    og
'T' Tool (1100, 1100A) Qty
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2003 - 20:43 #16
Det er hvor mange du skal have og halløj, der er jo til din 1100, så hvis du vil være sikker skriver du bare 2 :-)
Avatar billede www.duzer.dk Nybegynder
14. oktober 2003 - 20:47 #17
Okey takker
bertie læg et svar så deler jeg point'ne mellem dig og bufferzone :o)
Avatar billede nmh Nybegynder
14. oktober 2003 - 20:47 #18
Jeg har også prøvet dette reparationskit fra HP, men det fungerede ikke ordenligt. Alle disse HP-modeller er fejlkonstruerede, og HP prøver at slippe let om ved det. Jeg har hjemme i kælderen ståede to, og på min arbjdesplads har vi 4 som vi kæmper med.
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2003 - 20:48 #19
Ok
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2003 - 20:54 #20
Takker :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. oktober 2003 - 08:17 #21
Blot som en ekstra kommentar - man KAN få "Service kit / Maintinance kit" til både 5, 6 og 1100 printerne. Problemet er bare at de i DK er så dyre, at det er lige så billigt at købe en ny laserprinter.