Avatar billede jenpre Nybegynder
14. oktober 2003 - 10:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor lukker XP pro ned af sig selv?!

Jeg arbejder med en IBM thinkpad der kører på windows xp pro. I fik jeg installeret internet, adsl 256kb, og satte det op til trådløst netværk med en Belkin trådløs router og netværkskort. Nu er computeren pludselig begyndt at lukke sig selv ned, eller genstarte efter et varierende antal minutter. Jeg får en besked op på skærmen som ikke kan lukkes, hvori der står at jeg skal lukke alle programmer og logge af, der er en lille tæller, som tæller ned fra 60 sek, hvorefter den genstarter eller lukker. Der står i beskeden at den er fra  "NT system/security".
Håber at der er nogen der kan hjælpe, har aldrig oplevet det før, og det er ret belastende, på forhånd tak.
Avatar billede jenpre Nybegynder
14. oktober 2003 - 10:20 #1
ps. der skulle stå, i går fik jeg installeret internet...
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. oktober 2003 - 10:21 #2
Du har fået blaster virus, prøv at søg på blaster på eksperten, derer masser at rådt til hvordan den fjernes
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
14. oktober 2003 - 10:21 #3
jo det er en virus der  hedder  ( msblaster)

du skal gør følgende, vi skal nok får den virus væk
:
når den kommer frem med at tæller ned
Start med det her,.
1. Klik Start og klik Kør
2. Skriv i feltet:  shutdown –a
så genstarter den ikke mere
efter det.

Gå ind i startmenuen og vælg kontrolpanel.
Vælg netværks og Internetforbindelser.
Vælg Netværksforbindelser.
Højreklik på den forbindelse hvorpå du vil aktivere firewall'en og vælg egenskaber. (Har du flere forbindelser og er usikker på hvilken du skal vælge, anbefales det at du gentager punkt 4-6 på samtlige forbindelser.
Under fanebladet avanceret trykker du på knappen "Beskyt computeren og netværket ved at begrænse eller forhindre adgang til denne computer fra Internettet"
Slut af med at trykke OK

eller

start-kør skrive Dcomcnfg.exe-> komponenttenester-> computer-> h klik på denne computer->egenskaber-> standdaregenskaber og fjerne den hat ved aktiver dcom på denne computer -> anvend-> ok...

så skal du hente stinger for at fjerne blast virus fra mcafee..

http://vil.nai.com/vil/stinger/

eller fix blast fra norton:

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixBlast.exe

Og på den link kan du hente update fra microsoft

http://microsoft.com/security/incident/blast.asp
også en god side:
http://www.spywarefri.dk/virus.htm#msblast
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. oktober 2003 - 10:22 #4
Avatar billede ird Praktikant
14. oktober 2003 - 10:24 #5
her en video der guider dig trin for trin :

http://webguider.dk/VisArtikel.aspx?id=124
Avatar billede ird Praktikant
14. oktober 2003 - 10:36 #6
velbekomme
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
14. oktober 2003 - 10:36 #7
takker for point..