Avatar billede freestyleren Nybegynder
03. januar 2001 - 15:01 Der er 6 kommentarer

Point mailer

Hej eksperter!
Jeg har dette spil på min hjemmeside http://offers.homepage.dk/spil/index.html
som i kan se når spille er færdigt går den videre til en ny side hvor man indtaster navn osv. derefter trykker man send og så sender den en mail til mig hvor resultatet står i og navn osv.
En ting vil jeg dog gerne have lavet om og det er at, mailen ikke skal blive sendt fra personens egen mail men via en \"form\" en sådan \"form\" har jeg her  http://offers.homepage.dk/skriv_til_mig.htm
Jeg ved ikke om man kan bruge den form hvor den jo så bare sender pointne i stedet(håber jeg)...

Nu til det svære, jeg vil have et nyt spil ind på min hjemmeside det spil finder du her  http://offers.homepage.dk/snake/game.htm
Det skal så være det samme som med det gamle spil, altså hvor man efter spillet bliver sendt til en ny side hvor man intaster sit navn osv. men denne gang skal mailen ikke mailes fra personenes egen adresse men fra den \"form\" længere oppe (denne side  http://offers.homepage.dk/skriv_til_mig.htm)

Så hvis nogen kan finde ud af at lave det til mig, ville jer blive meget glad!!!:-)

På forhånd tak!
Avatar billede el_gnu Nybegynder
03. januar 2001 - 15:10 #1
hmm, NS er ikke for glad for dit frameset http://offers.homepage.dk/spil/index.html, den viser ingenting!
Prøv med følgende i stedet:

<html>
<head>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">
<meta name=\"GENERATOR\" content=\"Microsoft FrontPage 4.0\">
<title>Min JavaScript Skydebane</title>
<script language=\"JavaScript\">
<!--
    var tothits;
//-->
</script>
</head>

<frameset rows=\"100%\">
    <frame src=\"game.html\" name=\"gameframe\">
    <noframes>
    <body>
    </body>
    </noframes>
</frameset>
</html>
Avatar billede freestyleren Nybegynder
03. januar 2001 - 15:26 #2
ok fint tak tak, men nu var det jo ikke lige det spørgsmålet lød på...
Avatar billede el_gnu Nybegynder
03. januar 2001 - 15:29 #3
I know, men det er svært sådan lige at få et indtryk af et spil man ikke kan se ;-)
Avatar billede freestyleren Nybegynder
03. januar 2001 - 15:32 #4
ok fint, det er rettet nu!!
Avatar billede olebole Juniormester
03. januar 2001 - 21:30 #5
<ole>
Start med at lægge dit nye spil i samme frame i det gamle frameset. Find så - i koden til Snake-spillet - funktionen:

function showscore(){S+=add;parent.score.document.write(\"<bo\"+\"dy bgcolor=#1e1e1e text=#99CCFF><center><font face=Verdana size=2><strong>Score \"+S+\"</font></strong></center>\");parent.score.document.close()}

...og ret den til:

function showscore(){
S+=add;
// ------- Her sættes en variabel i framesettet ----------
parent.tothits = S;
// ------- Her skiftes dette dokument --------------------
parent.gameframe.document.location = \"mailer.html\";
}

...fjern så din <IFRAME> og lav en mailer (mailer.html) efter det gamle princip.
Så burde det køre...ellers må du lige brokke dig :))
/mvh
</bole>
Avatar billede freestyleren Nybegynder
04. januar 2001 - 19:37 #6
Hej ole svarer du ikke lige på min mail??