Avatar billede kaalle Nybegynder
13. oktober 2003 - 23:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Supersimpelt CMS system

Hejsa

Jeg har tænkt mig at lave en hjemmeside for en som overhovedet ikke har forstand på sådan noget, men han vil meget gerne selv kunne sætte nye billeder ind, slette dem igen, og rette i teksten, uden at komme for tæt på koderne.

Jeg tænkte derfor på om der findes en slags CMS system som er så simpelt at det kun beskæftiger sig med de ovenstående ting og udelader resten. Evt. noget som nogen selv har lavet, hvis man kan det....

Grunden til spørgsmålet er at jeg har kigget på bl.a. typo3 som jeg synes er ALT for "avanceret", også til mig.

Mvh Thomas
Avatar billede bacardil Nybegynder
14. oktober 2003 - 00:06 #1
Var det ikke meget nemmere bare at lade PHP eller ASP hente de enkelte tekster fra en database også lave en admin med de områder som man lige kan rette i?
Avatar billede perj Nybegynder
14. oktober 2003 - 00:35 #2
Avatar billede keysersoze Guru
14. oktober 2003 - 09:28 #3
der findes utallige CMS-systemer - men hvis det skal være super-enkelt er det måske lidt svært at finde et færdigt man kan downloade og smide på da de som regel enten er alt for store til så lille et behov, eller simpelthen er for dårlige.

Det lyder for mig umiddelbart som en opgave hvor et mere specifikt og ekstremt brugertilpasset system vil passe bedre - så er der ikke alle mulige forvirrende ting med, og brugeren kan få det præcis som han/hun vil have det. Jeg ved ikke om der er økonomi i det projekt du er i gang med, men jeg vil nok foreslå at du enten selv laver et system eller at du allierer dig med en freelancer der kan lave det du evt ikke kan.

Hvis det skulle være tilfældet du vil lave det meget brugertilpasset men ikke selv har evnerne skal du være velkommen til at kontakte mig for at høre mere (se mit minisite)
Avatar billede fagerholt Nybegynder
14. oktober 2003 - 12:17 #4
Jeg har lavet en online editor til HTML-sider som opfylder dine krav. Det er ikke et CMS, men en mulighed for at rette i teksten i dine eksisterende sider via en browser. Det kører ASP. Du kan læse mere og downloade fra www.profiledit.dk/light
Avatar billede theprofessor Nybegynder
15. oktober 2003 - 16:52 #5
hvad med bogen "webdesign for absolute idiots"
Avatar billede ja Nybegynder
19. oktober 2003 - 14:57 #6
Prøv evt dette www.webedit.dk
Der er mulighed for at oprette en demo.