Avatar billede therealneo Nybegynder
13. oktober 2003 - 15:16 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

PC "fryser" hva skal jeg gører?

jeg har et stort problem!! min Pc "fryser" meget ofte.. mest når jeg ser film eller spiller (fx. GTA Vice City) spil. men osse nogen gange lige når den er startet op! jeg har kørt en Ram test, på den, der var ingen fejl, og jeg har de nyeste drivere. er der nogen der ved hva jeg skal gøre...!?!
lidt om min PC.

Sensor Egenskaber
Sensor Type    ITE IT8705F
Sensor Adgang    ISA 290h
Motherboard Navn    ECS K7S5A

Temperaturer
Motherboard    29 °C  (84 °F)
CPU    51 °C  (124 °F)

Køle Ventilator
CPU    5114 RPM

Spændings Værdier
CPU Kerne    1.78 V
+2.5 V    2.48 V
+3.3 V    3.30 V
+5 V    5.05 V
+12 V    12.54 V
+3.3 V Standby    3.41 V
+5 V Standby    5.03 V
VBAT Akkumulator    3.41 V

CPU Egenskaber
CPU Type    AMD Duron XP, 1200 MHz (6 x 200)
CPU Stepping    A1
L1 Kode Cache    64 KB
L1 Data Cache    64 KB
L2 Cache    64 KB (On-Die, Full-Speed)

Hukommelses Sokler
DRAM Sokkel 1    256 MB (PC133 SDRAM)

På forhånd tak...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
13. oktober 2003 - 15:48 #1
jeg ville låne en ramblok af en kammerat, for at være sikker.
Men ECS-mb's har tit problemer.  :(
Avatar billede therealneo Nybegynder
13. oktober 2003 - 16:12 #2
kan der gøres noget ved ECS-motherboardet?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
13. oktober 2003 - 16:16 #3
tjah du kan jo smide det ud ad vinduet og købe et Asus i stedet - så lever du lykkeligt til dine dages ende ;)
ej du kan ikke gøre noget - måske kan du clocke det lidt ned, men det er jo ret skod
Avatar billede therealneo Nybegynder
13. oktober 2003 - 16:21 #4
haha.. har lidt sgu lidt lyst til at smide lorte ud! ;-) ej.. clocke det er jo nok ikke det smarteste.. tro du min com bliver for varm?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
13. oktober 2003 - 16:22 #5
nej den er ikke for varm!
det kan selvfølgelig være grafikkortet også, så hvis du kan låne et såååh...
Avatar billede therealneo Nybegynder
13. oktober 2003 - 16:26 #6
jeg havde et Geforce 2 MX  200 i før, og der havde jeg samme problem...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
13. oktober 2003 - 16:29 #7
puha john så er det enten RAM, motherboard eller strømforsyningen - mit gæt er nok motherboardet - hvor mange watt er din strømforsyning på?
Avatar billede therealneo Nybegynder
13. oktober 2003 - 16:35 #8
aner det ikke!?!? hvor kan jeg se den slags henne? ( er det et dumt spørgsmål!?) men hvordan kan det havde indfyldelse på at den fryser?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
13. oktober 2003 - 16:37 #9
hvis den er for lille så gir den ikke computeren strøm nok...
du kan kigge på den (fysisk) det plejer at stå på den
Avatar billede therealneo Nybegynder
13. oktober 2003 - 16:41 #10
okay.. der står AC 230v... er det for lidt..!?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
13. oktober 2003 - 16:43 #11
den skal helst være på 300 watt - ac230 V betyder jo blot at den er til 230 volt (stikkontaken)
Avatar billede therealneo Nybegynder
13. oktober 2003 - 16:49 #12
okay.. hmm.. jamen, så vil jeg prøve at få fat i en Ramblok.. lige i første omgang, og se om det virker..  tak, for det! :)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
13. oktober 2003 - 16:50 #13
så lidt - jeg ligger lige et svar, hvis der skulle falde lidt point af :)