Avatar billede xorzisten Nybegynder
13. oktober 2003 - 11:56 Der er 13 kommentarer

Netkort blinker, ingen forbindelse.

Jeg har sat en comp til et netværk som består af en switch og en router og en anden switch, de 2 switches er forbundet til hinanden og den ene har en uplink port hvor routeren sidder i.
Nu sætter jeg så min comp i den ene switch og netværks porten på computeren begynder at blinke helt vildt, som om den overførte enomrt mange data.
Men jeg kan ikke pinge min router eller nogle af de andre computere på mit netværk.
Netkortet er et realtech og det har virket i lang tid uden problemer.
Avatar billede skwat Praktikant
13. oktober 2003 - 12:01 #1
hvilket type kabel har du mellem de to switche?
Avatar billede xorzisten Nybegynder
13. oktober 2003 - 12:14 #2
crossover, men det virker med de andre computere der er sat i de 2 switches.
Avatar billede nmh Nybegynder
13. oktober 2003 - 12:28 #3
Kunne det ikke tænkes, at du har benyttet porten ved siden af uploadporten? Den kan på mange switche kun bruges, når uploadporten er ubenyttet.
Prøv at flytte til anden port. Prøv at bytte rundt på kablerne, for at se om det skulle være et kabel problem.
Avatar billede xorzisten Nybegynder
13. oktober 2003 - 13:31 #4
nej den sidder i den port der er længst væk fra uplink porten, og jeg kan slet ikke forstå hvad der er galt, jeg har også prøvet at skifte netkortet ud i den computer med problemet, det virkede stadig ikke.
Jeg har 1 gang fået det til at virke meget kort, men så gik forbindelsen ud igen, da jeg var på i de 10 minnutter prøvede jeg at pinge 2 af de andre computere som fungerer normalt.
Der var 50% packet loss.
Avatar billede nmh Nybegynder
13. oktober 2003 - 13:37 #5
Ja, så er det man begynder at tro, det er netkortet, der er noget galt med.
Er det også realtek-netkort, der er i de to andre computere?
Hvis det er tilfældet, så prøv at ombytte netkortene.
Du kan selvfølgelig ombytte i alle tilfælde, men så skal du også til at installere netkort igen mht drivere.

Blot det at hive netkortet ud og sætte det i igen, kan mådske hjælpe.
Avatar billede xorzisten Nybegynder
13. oktober 2003 - 13:59 #6
Jeg har forsøgt at bruge både et sandberg netkort og et andet realtek, i begge tilfælde virkede det ikke.
Jeg har også prøvet at geninstallerer drivere og skifte OS, jeg har samme probem når jeg booter i Linux og i andre styresystemer som f.eks. win98.
Avatar billede nmh Nybegynder
13. oktober 2003 - 14:03 #7
Har du også prøvet at anbringe netkortet i et andet pci-slot?
Avatar billede xorzisten Nybegynder
13. oktober 2003 - 14:22 #8
Nej det har jeg ikke men det første netkort havde siddet der i lang tid mens computeren var forbundet til et anden netværk, hvor det fungerede fint.
Avatar billede nmh Nybegynder
13. oktober 2003 - 14:26 #9
Prøvalligevel at skifte.
Avatar billede xorzisten Nybegynder
13. oktober 2003 - 14:29 #10
det gør jeg, det tager nok lige et par minnutter
Avatar billede xorzisten Nybegynder
13. oktober 2003 - 14:56 #11
det gav intet resultat uanset hvilken PCI port jeg bruger kan jeg ikke komme på LAN eller internet.
Avatar billede nmh Nybegynder
13. oktober 2003 - 15:02 #12
Hvilket OS kører du med+
Hvilken IP-adresse har computeren, og hvilke IP-adresser har de andre computere+
HAr du sat den syge maskine op til at få IP-adresse automatisk?
Avatar billede xorzisten Nybegynder
13. oktober 2003 - 15:14 #13
jeg kører winXP professional og Linux på alle maskiner.
Den syge maskine har ingen IP lige nu da den ikke kan få kontakt til routeren, som tildeler IP'er.
Jeg har sat den op til at hente IP automatisk, den opsætning virker også på alle de andre maskiner.