Avatar billede kartolux Nybegynder
13. oktober 2003 - 01:50 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Er XP en skattebasse?

Nu har jeg i godt 1½ år anvendt windows XP i en Corporate Edition. Den kan opdateres - automatisk hvis jeg ønsker det - uden indtastning og luring af narrestreger. Jeg mindes svagt, at der var en blå skærm engang for længe siden. Ellers har hun opført sig upåklageligt i mere end 500 dage! Det eneste som kan få hende til nogensinde at brokke sig er software, hvor jeg afspiller mpeg film i variabel zoom og hastighed. Så svarer hun igen med 640x480 billede i regnbuens farver og grove korn, hvorefter maskinen skal genstartes.

Mit overordnede indtryk af XP er klippestabilt og perfekt.

Er det også jeres opfattelse? At MS har lavet et 99% mesterværk med XP?
Avatar billede game_tracker Nybegynder
13. oktober 2003 - 01:57 #1
min mening om microsoft: DØØØØ WINDOWS ind med linux

hvis spil/programmer var lavet til linux brugte jeg ikke windows
Avatar billede roenving Novice
13. oktober 2003 - 02:25 #2
Det er snart i nærheden, at man kan sammenligne M$s produkt med det som Apple kunne i 1985 !-)
Avatar billede omen Nybegynder
13. oktober 2003 - 02:37 #3
Jeg er fuldt ud tilfreds med XP, jeg har ikke meget at klage over! Hurtigt og et stabilt styresystem er hvad det er! Eneste utilfredshed er, at jeg finder det en lille smule langsommere til spil, end Windows 2000 er!

Du skal ikke tage dig af de andre indlæg... folk der hader Windows og MS(som jo næsten er blevet en hobby, og hvor de ikke rigtigt kan forklare hvorfor... altså de har bare lyst til at hade det) men bruger det selv burde ikke kommentere det!
Avatar billede roenving Novice
13. oktober 2003 - 02:58 #4
Hallo, min kommentar var bestemt spydig, men ikke decideret negativ, for jeg indrømmer (og gerne !-) at min XP kører stort set uden problemer og jeg står gerne ved, at den eneste begrænsning i min anbefaling til folk om at bruge det nyeste styresystem er, at de skal købe det med licens ...

-- noget helt andet er så, at jeg kan blive evigt træt af den overordnede politik som M$ kører mod at blive totalt dominerende indenfor kontor- og internet-applikationer.

-- og hvis det bare ytrede sig ved at de lavede nogle voldsomt brugbare programmer var det vel sådan set i orden, men når det også ytrer sig ved at de på det groveste udnytter de sammenhænge de kan skabe mellem styresystem og applikationer, så de ved at overtræde standarder m.m. kan lave nogle ting, som forhindrer alle andre i at arbejde fornuftigt og innovativt med udvikling af brugbare programmer til f.eks. internettet er det jeg bliver negativ !-|
Avatar billede omen Nybegynder
13. oktober 2003 - 03:15 #5
MS politik kan diskuteres i en undelighed! Jeg vil dog også indrømme, at de gør nogle ting som jeg ikke bryder mig om! Men igen, de vil som alle andre med magt, om det så er regerings folk, millionærer eller software firmaer, have mere magt!
Man skal dog ikke glemme de yder en del gratis services, som Messenger, Hotmail osv! Og at Bill Gates har støttet flere hjælpe organisationer med millioner af $(som gør et stort indtryk på mig personligt).
Men ligemeget hvordan de driver deres forretning, er jeg overbevist om at de vil det bedste for forbrugerne!

Men, vi er way off topic nu...
Avatar billede magictouch Nybegynder
13. oktober 2003 - 07:06 #6
Enig med kartolux, hvis man så også formaterer en gang immellem kører det bare deruad
Avatar billede popsy Novice
13. oktober 2003 - 07:12 #7
Kan da sige så meget at min xp prof nu har kørt i 49 uger = rekord for mig, uden at formatere.

For første gang nogensinde, er jeg begyndt at glemme de procedurer som jeg normalt kunne udenad, i forbindelse med formatering og geninstallation :)

Jeg holder med kartolux, Microsoft har lavet et 99% mesterværk med xp!
Avatar billede riversen Nybegynder
13. oktober 2003 - 08:34 #8
ja, jeg er også fuldstændig enig. Og jeg må sige til game_tracker at linux mangler meget på nogle punkter, før det kan konkurrere med winxp.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. oktober 2003 - 08:38 #9
Jeg kører såmen også stadig på min første XP installation. Den blev installeret få dage efter Windows XP blev frigivet. Siden da har min maskine kørt helt tilfredsstillende. Jeg husker ikke et eneste nedbrug, der ikke har været selvforskyldt.

Men det skal så også lige siges, at jeg set ikke har installeret andet end en officepakke, et par "lette" udviklingsværktøjer og et enkelt spil på maskinen.
Avatar billede fangel Nybegynder
13. oktober 2003 - 09:09 #10
omen -> Ang hvor gratis Messenger er - så lukker de jo for ikke MS-klienter om 2 dage (den 15.)... dvs at alle der har deres kontakter på MSN Messenger men som bruger Linux (mig fx) lige pludslig ikke kan det mere...

XP (Pro) er klart det bedste all-round system som MS har lavet! men de har stadig lavet en del 'dumme' fejl...

1) alle services kommer som kørende - du skal selv 'dræbe' dem for at slippe af med dem - dette er skyld i MS Blaster... hvorfor lytter RPC overhovedet til andet en localhost som standard!

2) de integrere alt i explodre - dvs at hvis 1 program fejler er der en ret stor sandsynlighed for at resten også falder med (hvem husker '<input type="crash">' fejlen i IE der kunne få hele windows til at gå ned)

3) forfærdelig dårlig error-handling - hvem har nogen sinde set Linux lave en pangdang til Blue Screen of Death? - hvis en tilpas stor ting crasher, ryger hele windws med til et punkt hvor det intet kan!

4) _for_ brugervenligt... en knap med 'befri mig for de fcsk'd guider' og 'altid fortsæt ved forkert driver' vill være rart at have!

5) tror det ved for meget... 'denne driver er ikke 100% sikker - vil du fortsætter' - jaa, ellers havde jeg nok ikke valgt den driver, tror du?

6) den reg. base er det kun i vejen! en torn i øjet ved formateringer og bare lade programmerne ligge på sit backup drev!

det var lige de værste ting jeg havde at sige om Windows (XP (Pro)) - kører selv XP Pro på den ene af mine maskiner - og denne kørte efterhånden så langt somt (efter ca 1 år) at en geninst. var nødvendig, men ellers funk'er den rigtigt godt!

men jeg kører stadig Linux på min workstation! min workstation skal bruges til at programmere ved, høre musik og surfe... dette er Linux klart overlegen til (programmeringen - det andet er lige)! der findes ingen server en Linux!

Morten
Avatar billede htmlkongen Novice
13. oktober 2003 - 15:32 #11
Min XP kører næsten bedre end min S8 :)
Avatar billede omen Nybegynder
13. oktober 2003 - 16:03 #12
dea_pg: De lukker ikke for MSN Messenger, det er noget pjat! De lukker ned for gamle protokoller, så man ikke kan komme på MSN gennem dem! Måske man ikke kan komme på Messenger på Linux, men det kan heller ikke komme på gennem Windows hvis du har en af de ældre versioner! Det kalder 'forced upgrade', som de gør fordi de gamle er svage sikkderheds mæssigt!
Når Linux får opgraderet deres MSN klient, så vil du kunne bruge det igen!
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. oktober 2003 - 20:36 #13
Kører XP da min win2000 CD er ødelagt og MS vil ikke erstatte den, da den blev ødelgt i et Lite.on drev - men det er en anden historie ;)

XP er lige så klippefast som win2000 - det er nemmere at lukke "døde" programmer - dårligt: hvda fanden skal man bruge de grimme temaer til???
Avatar billede omen Nybegynder
13. oktober 2003 - 21:43 #14
john: Ingen ting, udover at få det til at se flot ud! Derudover kan du hente tusindvis andre themes, hvis du ikke kan li' dem!
Og du kan jo slå det fra! :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. oktober 2003 - 21:50 #15
DEN feature slår alle ;)
Avatar billede popsy Novice
13. oktober 2003 - 22:55 #16
Lol John
Avatar billede roenving Novice
14. oktober 2003 - 05:43 #17
-- helt ny politik fra M$:

De kan slås fra !-)

*rotflmao*
Avatar billede fangel Nybegynder
14. oktober 2003 - 18:25 #18
omen -> i det nye protokoller er det er indbygget tjek hvor der tjekkes på client-licens... tvivler på at Gaim for udleveret en licens de må bruge!

ang. features man slår fra er her min liste:
1) fejlrapportinger - damm den er distraherende
2) velkomstskærm
3) 'normalt' kontrolpanel
4) ingen themes
5) 'normal' startmenu
6) ...

Morten
Avatar billede kartolux Nybegynder
04. december 2005 - 11:56 #19
Tak for god feedback på mit oplæg. Jeg forstår, at I andre generelt er enige med mig om den fremragende kvalitet af xp. Man kan naturligvis have indvendinger mod Microsoft, men det handlede denne tråd ikke om. Nu er der gået lang tid, siden jeg var her sidst. Men jeg bruger stadig den samme installation af XP - og det er jeg stadig glad for :)