Avatar billede miol92 Nybegynder
13. oktober 2003 - 00:18 Der er 18 kommentarer og
5 løsninger

Hvor er min diskplads?

Jeg har problemer med at min diskplads bare forsvinder for næsen af mig sådan uden videre... Hvis jeg markerer alle filerne i min mappe og ser egenskaberne viser det ca. 1 GB mindre end hvis jeg kigger ude i denne computer (hhv. ca. 1,6 og 2,6 GB). Da jeg slettede Office fra drevet og installerede det på et andet, hjalp det ikke ret meget. Jeg har søgt med antivirus og har ikke fundet noget. Det er heller ikke mappen med midlertidige internet filer el.lign. der fylder. Men hvad i alverden er det så?!? Jeg har deativeret indexering...

200 points til den med første/bedste svar...
Avatar billede arlet Juniormester
13. oktober 2003 - 00:19 #1
tøm din temp mappe
Avatar billede arlet Juniormester
13. oktober 2003 - 00:20 #2
Læste ikke spg. sorry
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
13. oktober 2003 - 00:22 #3
mon ikke det er systemgendannelsen der suger det
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. oktober 2003 - 00:24 #4
har dette program, eller stifinder, den kan måske hjælpe dig lidt..O)
http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=TreeSize+Professional&tg=dl-2001
Avatar billede ohmish Nybegynder
13. oktober 2003 - 00:43 #6
det kunne være pga. skjulte systemfiler. når du markerer alt får du ikke alt med. åben en mappe > tools > view > fjern flueben i Hide protected operation system files.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
13. oktober 2003 - 00:51 #7
Hej - du har et par gamle ubesvarede (dermed åbne) spørgesmål.
Prøv at smid en ny kommentar i dem, hvis de stadig har relevans - ellers læg et svar selv.
Ellers fin orden i sagerne :o)

/victor-2
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
13. oktober 2003 - 01:16 #8
det er sandsynligvis filen hibernate - en skjult systemfil som ligger i c-roden hvis dvale funktionen er aktiveret, hvilket den er som standart i xp. Den fylder nemlig en giga + et par byte
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
13. oktober 2003 - 01:18 #9
slår du dvale fra (under strømstyring i kontrolpanelet) vil det frigøre et gigabyte på dit c-drev - forudsat at dvale er aktiveret naturligvis. Men der er trods alt ikke mange systemfiler der fylder så meget
Avatar billede victor-1 Nybegynder
26. oktober 2003 - 12:10 #10
Feedback ?
Avatar billede arlet Juniormester
28. oktober 2003 - 09:36 #11
Har du fået dit spørgsmål besvaret??, for så skal du huske at lukke dit spørgsmål ved at accepterer et svar..
Avatar billede miol92 Nybegynder
02. november 2003 - 16:11 #12
Undskyld, jeg havde helt svedt ud at jeg havde dette indlæg liggende. Jeg har imidlertid ikke helt fået løst mit problem...

metal hansen >> Systemgendannelse er, og har hele tiden været slået fra.
omish >> Er allerede gjort.
reklamefridk >> Dvale har også hele tiden været slået fra.

Programmet som bartfreak henviser til, TreeSize, fortæller mig at næsten 1/4 af mit drev består af "files". Den kan dog ikke sige noget om hvilke filer det er og hvor de ligger. Kan en venlig sjæl (eller bare en der er interesseret i 200 points) fortælle mig hvordan jeg får fjernet disse filer, da jeg går ud fra at de blot ligger og fylder..?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
03. november 2003 - 11:52 #13
du kan slette dem med treesize, der er søge muligheder på ældste største osv.
Avatar billede miol92 Nybegynder
05. november 2003 - 14:20 #14
Hvordan? Lige præcis den mappe hvor der står [files] på, kan jeg ikke højreklikke på.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
14. november 2003 - 19:41 #15
Det ville være rart med noget feedback her !
Avatar billede ohmish Nybegynder
14. november 2003 - 23:57 #16
fra hvem?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
15. november 2003 - 00:45 #17
fra victor borge - hvem ellers...
Avatar billede miol92 Nybegynder
18. november 2003 - 20:12 #18
Hmm hvis der ikke er nogen der kan/vil hjælpe, bliver jeg nødt til at lukke spørgsmålet med dette svar. Selvom flere har givet råd, har jeg endnu ikke fået ordnet mit problem. Og victor-1, hvad er det du snakker om med feedback..?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
19. november 2003 - 11:26 #19
Responds på de indlæg der kommer !
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
19. november 2003 - 11:33 #20
miol92 >> Helt ok. at du svarer selv, jeg har ikke flere bud på hvad der opdtager din diskplads. Det er da vist ikke dig der mangler at afgive respons men en victor1 der udelukkende spammer dit indlæg uden at have kommet med en eneste fornuftig kommentar selv.
Avatar billede miol92 Nybegynder
06. december 2003 - 21:47 #21
Jeg giver fortabt og formaterer min computer. I skal have tak for hjælpen og får derfor nogle points alligevel. Jeg synes dog ikke jeg kan slippe alle pointene, da jeg ikke fik løst mit problem.
Og til Victor-1: jeg forstår virkelig ikke hvad det er du snakker om. Jeg har svaret på alle de forslag der er kommet. Hvis du er uenig, ville det være rart at høre mere konkret, hvad det er du mener jeg skal svare på... Ellers ville det bedste nok være at du blandede dig uden om indlæggene, hvis du ikke har noget fornuftigt at bidrage med.
Avatar billede miol92 Nybegynder
06. december 2003 - 21:49 #22
Og til reklamefridk: Hvis du lige vil smide et svar ind, skal der også nok falde nogle point til dig :)
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
06. december 2003 - 22:16 #23
Nej tak, jeg havde ingen rigtige bud. Ærgeligt at du ikke fandt ud af det, en formatering er jo sidste udvej, men jeg har ikke hørt om andre årsager end dem nævnt ovenfor og har ikke noget nyt til det, desværre.