Avatar billede agenten Nybegynder
12. oktober 2003 - 19:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opkobling via adsl og switch

Jeg har to computere, der skal på nettet via en ADSL forbindelse. Den ene kører XP og den anden 98 second edition. Jeg har koblet en switch på og den computer med XP kan godt gå på nettet, men den anden kan ikke. Har prøvet at gå uden om switchen, men det hjælper ikke. Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede kenp Novice
12. oktober 2003 - 19:44 #1
Er du sikker på at du har fået tildelt 2 ip-adresser af din internet udbyder! (og hvem er det)
Avatar billede agenten Nybegynder
12. oktober 2003 - 19:57 #2
Det er TDC, der er udbyder, men der er kun en fast IP adresse, men burde man så ikke kunne komme på når den ene var slukket?
Avatar billede kenp Novice
12. oktober 2003 - 19:58 #3
kun hvis du har haft den anden computer slukket i et stykke tid (incl modem og det hele)
Avatar billede agenten Nybegynder
12. oktober 2003 - 20:00 #4
Okay og hvad er et stykke tid? Så løsningen vil være, at ringe til TDC og bede dem om en ekstra IP adresse?
Avatar billede kenp Novice
12. oktober 2003 - 20:03 #5
ja det vil det! da det kan være op til 4 timer!
Avatar billede kenp Novice
12. oktober 2003 - 20:03 #6
.
Avatar billede kenp Novice
12. oktober 2003 - 20:06 #7
men du kan også være heldig at det ikke tager særlig lang tid.
Avatar billede agenten Nybegynder
12. oktober 2003 - 20:08 #8
Ok. Tak for hjælpen. Du får mine point. Så må jeg hive fat i TDC i morgen...