Avatar billede madman Nybegynder
12. oktober 2003 - 18:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvilket CMS til spil side?

Hej

Jeg overvejer at lave/starte en spil side (dvs. med nyheder, forum, anmeldelser og den slags). Til det formål kunne jeg tænke mig at bruge et CMS - men hvilket?

Jeg har kig på nogle forskellige, men er ikke sikker på hvilket, der passer bedst til mit behov. Dem jeg har 'i kikkerten' er:

- POSTNuke
- Typo3
- Mambo

Er ikke sikker på hvor vild jeg er med div. NUKEs. Typo3 har jeg hørt er meget detaljeret, hvilket jo så kan tages som en fordel el. ulempe? Mambo ser umiddelbart ret godt ud, men ved ikke om der er ulemper ved dette?

Nå, men kort og godt - hvad skal jeg vælge til en spilside m. nyheder, anmeldelser, forum og deslige?
Avatar billede googolplex Novice
12. oktober 2003 - 18:12 #1
Hvad med phpnuke ?
Avatar billede exp Juniormester
12. oktober 2003 - 18:12 #2
www.opensourcecms.com => Der kan du afprøve en masse forskellige, de er allerede installerede
Avatar billede madman Nybegynder
12. oktober 2003 - 18:12 #3
Phpnuke og Postnuke må vel siges at ret ens i den henseende?
Avatar billede madman Nybegynder
12. oktober 2003 - 18:13 #4
Takker exp, har dog allerede været inde og kigge på den side.
Avatar billede exp Juniormester
12. oktober 2003 - 18:17 #5
okay - den har jeg meget skæg med. Det er utroligt så stor (kvalitets)forskel der er på de forskellige CMS'er
Avatar billede madman Nybegynder
12. oktober 2003 - 18:19 #6
Ja, netop. Det kan være utrolig svært at finde en, der er tilpas nem, fleksibel etc. etc. :)
Avatar billede exp Juniormester
12. oktober 2003 - 18:28 #7
Så lav en selv ;-)
Avatar billede madman Nybegynder
12. oktober 2003 - 18:30 #8
Heh, så skilled er jeg desværre ikke. :P
Avatar billede madman Nybegynder
21. oktober 2003 - 15:39 #9
Nå, lad dette spørgsmål Rest In Peace. :)
Avatar billede oleg Nybegynder
28. oktober 2004 - 09:01 #10
Se det officielle forums danske afdeling, der kan du få svar på dine spørgsmål og møde mange andre der er meget glade for Mambo!

http://forum.mamboserver.com/forumdisplay.php?f=19

God fornøjelse.