Avatar billede s.ehlers Nybegynder
12. oktober 2003 - 17:20 Der er 2 kommentarer

fejlmeddelelse ved afspilning

Hej!

Når jeg prøver at afspille noget musik, får jeg følgende fejlmeddelelse:
"Lydstreamen kan ikke afspilles. Der er ingen tilgængelig lydhardware, eller hardwaren svarer ikke".

Hvad betyder det, og hvad gør jeg ved det??

Før jeg formaterede harddisken og installerede Win XP, havde jeg det samme problem med Win ME. Man skulle da ellers tro, at når man formaterer, så forsvinder problemerne...

Nogen der har løsningen??

mvh. Søren
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. oktober 2003 - 17:23 #1
du skal installere driverne til dit lydkort!
Avatar billede henninga Novice
13. oktober 2003 - 23:01 #2
Højreklik på "Denne Computer" og vælg "Egenskaber"
Vælg fanebladet "Hardware" og herunder vælges "Enhedshåndtering"
I Enhedshåndtering vil du se dit lydkort med et gult udråbstegn foran - det dobbeltklikker du på. Så får du vist hvad det fejler.
Oftest er det driveren der mangler og du kan klikke på knappen "Geninstaller Driver".
Følg vejledningen. Hvis den ikke kan finde en driver på din maskine eller du har den på CD, kan du vælge at den skal søge på internettet efter en.
HenningA