Avatar billede jkk1989 Nybegynder
11. oktober 2003 - 18:19 Der er 12 kommentarer

Netværk med TDC Webspeed

Jeg har lige købt en switch og jeg har 2 ip'er men jeg kan kun gå på nettet med den ene og ikke den andet og jeg kan sagtens dele filer uden problemer !! hvad er der i vejen ??
Avatar billede nmh Nybegynder
11. oktober 2003 - 18:48 #1
Du har kun fået 1 IP adresse.
Avatar billede nmh Nybegynder
11. oktober 2003 - 18:49 #2
Løsningen er enten at få en IP-adresse til fra TDC, eller at du anskaffer en router. Så vil du også kunne sætte endnu flere computere på, hvis du skulle få dette behov.
Avatar billede jkk1989 Nybegynder
11. oktober 2003 - 18:52 #3
OKay jeg kan kun få en ip MEN!! jeg har 2

se så det her link
http://tdckabeltv.dk/?UniversID=618
Avatar billede squashguy Nybegynder
11. oktober 2003 - 18:54 #4
hvis du har et surfboard modem kan du på http://192.168.100.1/address.html se hvor mange ipadresser du har adgang til.

Known CPE MAC Address (Max x): x angiver antal adresser
Avatar billede nmh Nybegynder
11. oktober 2003 - 18:55 #5
Prøv at slukke for webspeedmodemet og tænde det igen.
Avatar billede jkk1989 Nybegynder
11. oktober 2003 - 18:57 #6
Ja jeg har set linket og jeg har to ip'er og jeg har prøvet at tænde og slukket modemet
Avatar billede nmh Nybegynder
11. oktober 2003 - 19:00 #7
Hmm, en ting er at du har fået at vide, at du har to, men er de begge blevet aktiveret af TDC?
Hvordan er dine maskiner koblet til nettet?
Kan de begge komme på nettet, hvis de er alene om det?
Avatar billede squashguy Nybegynder
11. oktober 2003 - 19:25 #8
bare for at fjerne alle tvivl: hvis modemet siger du har to adresser, så er det også registreret hos TDC. så problemet må være et andet sted.
Avatar billede mousemanly Nybegynder
11. oktober 2003 - 22:06 #9
Jeg ved at Modemet registrere hardwarens MAC-adresse, og det forstår jeg ikke hvordan det kan hænge sammen med to forskellige hardware-enheder via en switch. Jeg selv bruger en router, men hvis jeg har problemmer og vil teste om det er modem eller router, kan jeg koble direkte til min PC, men må i såfald nyregistrere hardwaren fordi MAC-adresen er ændret. Så når de skriver to IP adr., er det sikkert forbundet med, at de kan bruges på en speciel måde - for den acceptere ikke to forskellige hardware registreringer.
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
17. oktober 2003 - 14:21 #10
prøv at læs dit link en gang til:

"Med WebSpeed kan du, udover den offentlige ip-adresse du får tildelt automatisk, købe én ekstra offentlig, dynamisk ip-adresse. Den koster 10 kr. pr. måned."

Du skal altså lige kontakte TDC, så kan du købe en ekstra ip adresse og gørst derefter har du 2 ip adresser...

Så hvis du ikke har købt en ekstra ip, ja så har du kun en enkelt ;o)
Avatar billede jkk1989 Nybegynder
17. oktober 2003 - 16:23 #11
gonza kloge prøv lige at læse nummer 3 der siger jeg ligsom jeg har 2 så flot
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
20. oktober 2003 - 10:38 #12
Står ip-indstillingerne på begge pc'er til at modtage en ip automatisk?