Avatar billede nitro007 Nybegynder
11. oktober 2003 - 14:40 Der er 1 kommentar

Ændring af målestok i Visio 2002

Hey folkens,
Min far er ikke så hård en negl på computer området, så han har spurgt mig om hjælp, desværre kan jeg ikke hjælpe ham, så problemet går videre:D here it comes:
Min far er entrepenør, og laver kloaktegninger og tegninger over grunde osv i programmet Visio 2002.
Jeg har så lavet en "tom standart" til ham, hvor der i bunden er en lille "signatur" med hans firmas navn, hvem tegningen er til, målestok, emne og et billed hvor der står aut. kloakmester osv.
Han er så igang med at tegne en tegning over en grund, og finder ud af at det hele ikke kan være på tegningen i målestoksforholdet 1:200. Hmm, tænker vi så og går ind i filer>>sideopsætning>>målstok og skifter til 1:500, det er så her problemet frem kommer. Alt på billedet bliver ved med at være i det gamle 1:200 forhold, og bliver lagt ned i det ene hjørne, sammen med den forskeliige signatur ting jeg har lavet, og de tekster jeg har skrevet i hans signatur kommer slet ikk til at passe ind i den "tabel" de er sat ind i osv. altså en masse bøvl.

Nogen der kan hjælpe os, så vi kan lave om på målestoks forholdet uden det hele kommer til at se underligt ud?

Kommer screen shot om 5min's tid.

På forhånd tak

Johan Rasmussen
Avatar billede nitro007 Nybegynder
11. oktober 2003 - 14:50 #1
Her har i billedet som det ser ud i målestoks forholdet 1:200
http://www.stalkerzone.dk/upload/1-200.jpg

Og her har i billedet i målestoksforholdet 1:500
http://www.stalkerzone.dk/upload/1-500.jpg

Som i sikkert kan se, så ser det meget rodet ud efter vi har ændret forholdet, og det er det jeg håber i kan hjælpe os med.

På forhånd tak,
Johan Ramussen