Avatar billede steffen2003 Nybegynder
10. oktober 2003 - 20:43 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Raid disk forsvinder

Jeg har 4 diske der kører i raid 2 og 2 - Alting virker som det skal.

Efter ca 1 uge forsvinder den ene raid disk (er ok i bios) - Det er nu sket 3 gange, og hver gang har jeg formateret det hele og startet på en frisk med datatab til følge.

- men hvorfor forsvandt den ene raid-disk ??? - Jeg har som sagt været ude for det samme flere gange, og må formartere det hele igen forfra. Har hver gang tjekket det hele for alle kendre virus med Norton uden at finde nogen. - Efter at den ene raiddisk er forsvundet kører systemet meget langsomt og ustabilt.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
11. oktober 2003 - 11:30 #1
Norton er ikke særlig go´..
Prøv en online scanner..http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp
står diskene korrekt i bios.?
Er alle stik ordentlig inde.?
Er der meget varmt i kabinettet, er de diske i hd-skuffer ?
Har du opdateret din raid-driver.?
Evt. din bios..? Det kunne være der var en der beskrev/rettede problemet.
Avatar billede tessa2003 Nybegynder
16. oktober 2003 - 20:29 #2
- Det lyder som et RAM problem! - Har selv oplevet det!
Prøv at fjerne, først de ene, derefter det andet RAM modul og test hver gang om det har ændret noget!