Avatar billede vivibech Nybegynder
09. oktober 2003 - 21:55 Der er 9 kommentarer

hvordan finder jeg ud af hvilket bundkort der er i en pc?

Hvordan finder jeg ud af hvilken type bundkort og chipset der er i en pc? jeg har brug for at vide det for at opdatere chipset driverne. Det er ikke min computer, men en på mit arbejde, som er kommet ind som den er.
Den har WinME som OS.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. oktober 2003 - 21:57 #1
hent
http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32
Personal System Information
Avatar billede ironmaiden Nybegynder
09. oktober 2003 - 21:59 #2
Kig nærmere på bundkortet for at se om der er trykt et producent navn og en specifik type... ellers skal du selvfølgelig kigge i manualen hvis der fulgte sådan en med...
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. oktober 2003 - 22:00 #3
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. oktober 2003 - 22:01 #4
Sandra er heller ikke en dårlig kandidat :o)
Avatar billede vivibech Nybegynder
10. oktober 2003 - 15:44 #5
rkhdk vil du godt oprette et svar med samme link som du netop har givet? Jeg synes du fortjener at få point for din kommentar, da du endda har skrevet at det drejer sig om Personal System Information. Men jeg kan ikke give dig point, så længe du kun har givet en kommentar.
Avatar billede vivibech Nybegynder
10. oktober 2003 - 15:46 #6
retaxes jeg har afvist dit svar fordi det link du gav henviste til en rodebunke af et site... Og der var heller ingen information om, hvad jeg skulle gå efter på siden. Derfor har jeg afvist svaret.
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. oktober 2003 - 17:15 #7
ja, det kan jeg godt se, så jeg henviser blot til den link der står under Help>About

Men Sandra er ellers et superbt program.

Jeg har selv to gange prøvet at få Aida til at køre på min PC, men systemet fryser lige med det samme.
Avatar billede vivibech Nybegynder
10. oktober 2003 - 18:06 #8
hej retaxes. Jeg må have været superheldig så, Aida kørte fint på computeren inde på arbejdet i første forsøg uden at den frøs, så jeg har fundet ud af de ting jeg skulle have at vide ;-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. oktober 2003 - 19:14 #9
fint!