Avatar billede eli-ann Nybegynder
09. oktober 2003 - 14:20 Der er 17 kommentarer

Hvordan oppdatere en liste på en form i access ?

Jeg har 7 comboboxer som brukeren skal velge ut i fra. Jeg ønsker at de verdiene brukeren velger ut i fra comboboxene skal skrives til en liste eller liknende slik at brukeren ser hva han har valgt. Hvordan kan jeg få til dette ?

Takker for all hjelp !!
Avatar billede henrik13 Nybegynder
09. oktober 2003 - 14:29 #1
Me.Din liste.Requery
Avatar billede henrik13 Nybegynder
09. oktober 2003 - 14:30 #2
Me!Din liste!Requery
Avatar billede eli-ann Nybegynder
09. oktober 2003 - 14:31 #3
hvis comboboxen min heter "combobox" og listen heter "liste". Hva blir koden da ?
Avatar billede henrik13 Nybegynder
09. oktober 2003 - 14:35 #4
Det var 2 meget uheldige navne, for access kan forveksle dem. Der kan give FEJL i access.
Me!liste!Requery
Avatar billede eli-ann Nybegynder
09. oktober 2003 - 14:37 #5
Jeg får feilmelding når jeg skriver Me!liste!Requery i combobox_change method..Er det riktig at den skal skrives der ?
Avatar billede henrik13 Nybegynder
09. oktober 2003 - 14:41 #6
Ja. Du skal lave en knap til opdateringerne, eller finde en hændelse. Hvis det skal stå i boxen, skal det stå ved udgang.
Avatar billede eli-ann Nybegynder
09. oktober 2003 - 14:48 #7
Men hvordan får jeg skrevet dataene som står i comboboxen inn i listen ?
Avatar billede henrik13 Nybegynder
09. oktober 2003 - 14:51 #8
Hvor kommer den listebox fra. Tabel eller forespørgsel ?
Du må godt sende databasen til mig på:
oz1bua@wanadoo.dk
Avatar billede eli-ann Nybegynder
09. oktober 2003 - 15:06 #9
listeboxen er tom, men jeg ønsker å få en oversikt over hva bruker har valgt i comboboxene..
Avatar billede henrik13 Nybegynder
09. oktober 2003 - 15:15 #10
Hvor mange af dine brugere står i din tabel/forespørgsel
Avatar billede eli-ann Nybegynder
09. oktober 2003 - 15:15 #11
er det ikke noen kommando som er "addtext" eller "addvalue" eller liknende slik at jeg bare kan legge til verdier i listen ?
Avatar billede eli-ann Nybegynder
09. oktober 2003 - 15:17 #12
Jeg får desverre ikke sendt deg databasen da den er på en annen maskin som ikke er koblet til hverken internett eller noe nettverk...
Avatar billede henrik13 Nybegynder
09. oktober 2003 - 15:19 #13
Dine listeboxe, hvor kommer dataerne fra der.
Avatar billede eli-ann Nybegynder
09. oktober 2003 - 15:23 #14
Jeg skal prøve å forklare litt bedre:

I combobox1 står : Server1, server2 , server3 ...
I combobox2 står : pc1, pc2, pc3 ....
I combobox3 står : router1, router2, router3 ...
I combobox4 står : switch1, switch2, switch3 ...

Hvis brukeren velger Server2 og server3 i combobox1 og router1 i combobox3 vil jeg at Server2, server3 og router1 skal komme opp i listen. Skjønner du ? Det som brukeren velger i comboboxene skal skrives til listen slik at listen blir en oversikt over hva brukeren har valgt..
Avatar billede henrik13 Nybegynder
09. oktober 2003 - 15:28 #15
Problemet er at det der skal opdateres skal komme fra en tabel.
Så det er udput fra tabellen der opdateres til det der står i tabellen her og nu.
Vh Henrik13
Avatar billede eli-ann Nybegynder
09. oktober 2003 - 15:33 #16
det er ingen tabell som skal oppdateres, jeg ønsker kun å få en oversikt over hva bruker har valgt..
Avatar billede mugs Novice
10. oktober 2003 - 20:33 #17
Du kan lave en ubundet tekstboks i din formular, og give den postkilden:

=[combo1] & " " & [combo2]

Hver gang indholdet i en af combo ændres, vil tekstboksen indhold også ændres i takt med indholdet i combo. & " " & vil give dig et mellemrum imellem de enkelte combo.