Avatar billede kennethdavidsen Nybegynder
09. oktober 2003 - 11:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Indsætte flere rækker med sqlplus

Jeg bruger sqlplus på en oracle database og prøver at køre en sql sætning, der indsættet flere rækker i tabellen, men får en ORA-00911 fejl om at ;
(semikolon) er en "invalid character". Nogen der kan hjælpe ?
Min sql sætning ser sådan ud:
INSERT INTO SA
(SAId, SATegnetDato, SAUdloeberDato, SASATTypeId, SAKundeId)
VALUES (1,to_date ('18-03-2002','DD-MM-YYYY'),to_date
('18-03-2006','DD-MM-YYYY'),1,1);

INSERT INTO SA
(SAId, SATegnetDato, SAUdloeberDato, SASATTypeId, SAKundeId)
VALUES (1,to_date ('18-3-2002','DD-MM-YYYY'),to_date
('18-3-2006','DD-MM-YYYY'),1,1);

INSERT INTO SA
(SAId, SATegnetDato, SAUdloeberDato, SASATTypeId, SAKundeId)
VALUES (2,to_date ('27-4-2002','DD-MM-YYYY'),to_date
('27-4-2004','DD-MM-YYYY'),2,2);

INSERT INTO SA
(SAId, SATegnetDato, SAUdloeberDato, SASATTypeId, SAKundeId)
VALUES (3,to_date ('6-5-2002','DD-MM-YYYY'),to_date
('6-5-2003','DD-MM-YYYY'),3,3);

INSERT INTO SA
(SAId, SATegnetDato, SAUdloeberDato, SASATTypeId, SAKundeId)
VALUES (4,to_date ('12-5-2002','DD-MM-YYYY'),to_date
('12-5-2006','DD-MM-YYYY'),1,4);

Hvis jeg undlader ; (semikolon) får jeg en ORA-00933 fejl om "SQL command not properly ended".
Avatar billede pgroen Nybegynder
09. oktober 2003 - 11:58 #1
hvordan prøver du at 'køre' din sql-sætning ?

- hvis du prøver at klippe/klistre direkte ind i sql*Plus, skulle det gerne virke...

ELLER hvis du skriver dine statements i en fil, og kører den med @filnavn
Avatar billede kennethdavidsen Nybegynder
09. oktober 2003 - 12:34 #2
Det virkede at kalde filen med @.
Før hentede jeg filen ind i bufferen i sqlplus og kørte den derfra med run, ved ikke hvorfor dette ikke virkede, tak for svaret.