Avatar billede wonsild Nybegynder
09. oktober 2003 - 10:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Vncserver på redhat 8

Hej

Jeg har installeret Vncserver vnc-3.3.7-1-i386.rpm på min linux server. Jeg kan dog ikke starte vnc op. Hvordan gør jeg dette???

Jeg har brugt dette link:
http://www.straker.co.nz/straker/devnet/linux/installing-vnc-on-redhat.cfm
Avatar billede logos Nybegynder
09. oktober 2003 - 18:13 #1
prøv med komandoen
vncserver

prøv derefter at ramme maskinen på http://maskinnavn:5801

eller med vnc-klient på :1

dette burde virke

hvis du har hul igennem så læs "man vncserver" for yderligere config-options
Avatar billede lap Nybegynder
09. oktober 2003 - 20:04 #2
Du skal først konfigurere vnc-serveren i /etc/sysconfig/vncservers - og sætte vncpassword med "vncpassword". Til slut genstarte vnc med "service vncserver restart".
Avatar billede wonsild Nybegynder
10. oktober 2003 - 09:56 #3
-> logos. Har prøvet med komandoen vncserver, virker ikke.

-> lap jeg har nu kigget i mappen /etc/sysconfig og der er der ikke nogen fil eller mappe der hedder vncservers. Jeg har installeret pakken vnc-3.3.7-1-i386.rpm og hvis jeg prøver at installere den igen siger den at den er installeret. Den laver ikke en skjult mappe eller fil vel?

Jeg har brugt komandoen: rpm -Uvh vnc-3.3.7-1.i386.rpm

Hvad sker der lige der?
Avatar billede logos Nybegynder
10. oktober 2003 - 13:04 #4
Hvad siger puteren hvis du skriver which vncserver?
Avatar billede wonsild Nybegynder
10. oktober 2003 - 14:10 #5
-> logos

which vncserver:

/usr/bin/which: no vncserver in (/usr/local/sbin:/usr/local/bin:/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/usr/x11R6/bin:/root/bin)

hvis jeg så kører komandoen:

rpm -Uvh vnc-3.3.7-1.i386.rpm siger den: "pakken vnc-3.3.7-1 er allerede installeret.

Kan den have lavet en fejl installation? Og hvordan kan jeg slette denne?? Har prøvet at genstarte maskinen.
Avatar billede lap Nybegynder
10. oktober 2003 - 19:57 #6
du har vnc-klienten installeret - men ikke vncserver!!
Avatar billede wonsild Nybegynder
13. oktober 2003 - 12:44 #7
Ups, det var klienten jeg havde installeret. Har fået det til at virke nu ved at downloade vncserver fra http://www.redhat.com/swr/i386/vnc-server-3.3.3r2-47.i386_dl.html