Avatar billede rhrathje Nybegynder
09. oktober 2003 - 06:29 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hvad skyldes det?

Jeg har lavet flg meget simple kode:

<html>

<head>

<title>Australien Billeder</title>

</head>

<body bgcolor="#BFC8D5">
<br>
Hej Alle Sammen! Så har jeg endelig fået taget mig sammen til at lave en side med lidt forskellige billeder fra Australien
<br>
Jeg har på nuværende tidspunkt valgt at skrive navnene på de forskellige links. Grunden til dette er at jeg ikke har noget program at lave hjemmesiden i, hvilket gør det lidt mere besværligt at lave små bitmaps...
Dette vil jeg vil jeg lave om hurtigst muligt...
<br>

</font></b><font size="2"><a href="../AustralienBilleder/1Accomodation1.jpg" target = "new">Indgangen det 1. Sted jeg boede</a></font><br>
</font></b><font size="2"><a href="../AustralienBilleder/1Accomodation2.jpg" target = "new">Køkkenet det 1. Sted jeg boede</a></font><br>
</font></b><font size="2"><a href="../AustralienBilleder/1Accomodation3.jpg" target = "new">Stuen det 1. Sted jeg boede</a></font></p>

</font></b><font size="2"><a href="../AustralienBilleder/2Accomodation1.jpg" target = "new">2. Sted jeg boede.</a> Lad jer ikke narre af det ydre, stedet var ikke særlig godt:-)</font></p>

</font></b><font size="2"><a href="../AustralienBilleder/3Accomodation1.jpg" target = "new">Stuen der hvor jeg bor nu...</a> Det er virkelig et dejligt sted og jeg er yderst tilfreds med at bo der...</font></p>

</font></b><font size="2"><a href="../AustralienBilleder/Southbank1.jpg" target = "new">Southbank</a></font><br>
</font></b><font size="2"><a href="../AustralienBilleder/MelbourneSkyline1.jpg" target = "new">Skyline fra Southbank</a></font><br>
</font></b><font size="2"><a href="../AustralienBilleder/MelbourneSkyline2.jpg" target = "new">Skyline fra Southbank</a></font><br>
</font></b><font size="2"><a href="../AustralienBilleder/MelbourneMuseum1.jpg" target = "new">Melbourne Museum</a></font><br>
</font></b><font size="2"><a href="../AustralienBilleder/MelbourneSporvogn1.jpg" target = "new">En typisk sporvogn</a></font></p>

</body>

</html>

Det der skal ske, er at naar nogen trykker paa de forskellige links, skal billederne aabnes i et ny vindue... Problemet bestaar bare i, naar jeg har uploadet det hele til nettet, virker det ikke, billederne bliver ikke vist- Har jeg derimod det hele liggende paa min maskine ( samme mapper, samme placering, samme alt) virker det fint!
Avatar billede olebole Juniormester
09. oktober 2003 - 07:20 #1
<ole>

URL til siden?

/mvh
</bole>
Avatar billede rhrathje Nybegynder
09. oktober 2003 - 07:24 #2
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. oktober 2003 - 07:27 #3
Kig på dette lille smarte script, som burde kunne hjælpe dig:
http://roenving.users.whitehat.dk/index.html?/WD1ResizeTilBillede.html
Avatar billede rhrathje Nybegynder
09. oktober 2003 - 07:31 #4
Det loeser ikke mit problem- desvaerre... Problemet bestaar i at uanset hvad jeg goer, saa kan jeg ikke loade billederne. Faar en HTTP 404 fejl, altsaa at den ikke kan finde filen der henvises til. Dette undre jeg mig saa meget over, da jeg har linket dynamisk og det virker naar alt ligger lokalt!
Avatar billede olebole Juniormester
09. oktober 2003 - 07:37 #5
Jamen, dine biller kan jo ikke ligge udenfor roden:
  ../AustralienBilleder/1Accomodation3.jpg
Avatar billede olebole Juniormester
09. oktober 2003 - 07:39 #6
Mappen 'AustralienBilleder' skal ligge i roden - ved siden af filen 'AustralienForside.htm'.
Stien til billedet skal så hedde:
  AustralienBilleder/1Accomodation3.jpg
Avatar billede olebole Juniormester
09. oktober 2003 - 07:41 #7
... og så er det ikke godt at lade filnavne starte med et tal  :)
/mvh
Avatar billede rhrathje Nybegynder
09. oktober 2003 - 07:46 #8
AustralienForside.htm ligger i en mappe xxx_yyy (denne mappe ligger i roden) og ../ skulle saa vidt jeg har forstaaet betyde at vi "hopper" en mappe tilbage, dvs til roden og her gaar vi saa ind i mappen Australienbilleder, er dette ikke forstaaet korrekt?
Avatar billede olebole Juniormester
09. oktober 2003 - 08:03 #9
Du har rod i dit hieraki ... filen ligger her:
  http://www.voresmening.dk/AustralienForside.htm
Avatar billede rhrathje Nybegynder
09. oktober 2003 - 08:06 #10
Jeps, du har helt ret! Det har jeg ogsaa fundet ud af... Smid et svar
Avatar billede olebole Juniormester
09. oktober 2003 - 08:27 #11
... s'gerne  :)
Avatar billede exp Juniormester
09. oktober 2003 - 14:39 #12
og burde target="new" ikke være target="_blank" ?
Avatar billede olebole Juniormester
09. oktober 2003 - 18:02 #13
Jo, der er ikke noget, der hedder target="new"  :)
Avatar billede exp Juniormester
09. oktober 2003 - 18:17 #14
;-)
Avatar billede roenving Novice
11. oktober 2003 - 06:12 #15
Ha, selvfølgelig er der noget som hedder target="new", men det henviser til et konkret vindue (window-objekt) som hedder 'new' ...
Avatar billede olebole Juniormester
11. oktober 2003 - 07:09 #16
... som ikke eksisterer  :)
Avatar billede roenving Novice
12. oktober 2003 - 12:23 #17
-- som sikkert ikke eksisterer !-)
Avatar billede olebole Juniormester
12. oktober 2003 - 22:08 #18
Jeg har kikket på siden, der peges på: "Som ikke eksisterer"  ;o))
/mvh
Avatar billede olebole Juniormester
12. oktober 2003 - 22:11 #19
Siden åbner netop i et nyt vindue, fordi der ikke eksisterer en frame med det navn ... ellers ville den åbne i frame'en. Sådan er den feature implementeret.
Det er formodentlig årsagen til, så mange bruger target="new" i stedet for target="_blank":

"... Jamen, det virker jo!"
"Ja, men hvorfor tror du?"

;o)