Avatar billede x-com Nybegynder
08. oktober 2003 - 20:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ik komme i kontakt til Cisco 2513 Router

Jeg har købt en Cisco 2513 Router af en ven som ik brugte den mere... men jeg ved ik helt hvordan jeg skal komme i kontakt med den. Jeg skulle have de rigtige kabler, men ingen software til den... ! Nogle der ved hvordan jeg kommer i kontakt med den så jeg kan få den til at virke..!?
Avatar billede finn_rud Nybegynder
08. oktober 2003 - 23:27 #1
ja da. Hyperterminal 9600 8 n 1
Du skal bruge et roolover kabel
send en mail hvis du skal bruge et (finn_rud@hotmail.com)
Avatar billede finn_rud Nybegynder
08. oktober 2003 - 23:48 #2
ok svaret var måske lidt tyndt. Beklager.
du skal forbinde dig til routeren via din com port, her skal du bruger de før omtalte roolover kabel. Dit terminal progtam (f.eks. hyperterm) skal indstilles til 9600 baud,
databit = 8
paritet = ingen
stopbit = 1
flowstyring = ingen

Du kan selvfølgelig også telnette til routeren hvis du da kender dens ip adr.
dog skal de siges her at du ikke kan telnette til routeren hvis den ikke har password på line vty.
Avatar billede x-com Nybegynder
13. oktober 2003 - 17:55 #3
Det virker jo.. Men nu er det bare sån at min ven har haft password på den.. som han har glemt.. kan man Resete Routeren!?
Avatar billede finn_rud Nybegynder
14. oktober 2003 - 21:39 #4
ja self. kan man det
der kan være 3 forskellige enable password (kan dekrypteres)
line vty password (kan dekrypteres)
enable secret kan ikke dekrypteres sådan uden vidre, men jeg kan gøre det hvis du har configgen i txt format
Avatar billede x-com Nybegynder
15. oktober 2003 - 17:19 #5
Jeg tror ik jeg har configgen i txt format...