Avatar billede 4b4 Nybegynder
08. oktober 2003 - 18:38 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

D-link (604) på stofanet virker ikke

Jeg har lige fået købt mig en D-link 604 router, og fået lavet mit stofanet om til et familie abb. Nu gik jeg og glædede mig til at det hele bare skulle køre som smurt.. men ak nej.. Jeg har smidt et kabbel fra vores modem i wan i routeren.. og der ser ud til at være trafik igennem.. Jeg har så gået ind i admin settings på routeren og kørt guiden, og valgt dynamic ips. Alt så godt.. Men når jeg vil connecte til nettet.. virker det bare ikke..

Her er hvad jeg kan se i status:
IP : 168.192.0.131
Subnet 255.255.255.0
Domain name server : 0.0.0.0
Gateway : unreachable

og så står der hele tiden "reconfiguring" ...

!!!....
Avatar billede ericsson1 Nybegynder
08. oktober 2003 - 18:40 #1
Du skal ha´ en default gateway... har du fået en fast ip adr. fra stofa..?
Avatar billede 4b4 Nybegynder
08. oktober 2003 - 18:40 #2
nope .. og jeg aner heller ikke hvor jeg skal taste det ind !?
Avatar billede 4b4 Nybegynder
08. oktober 2003 - 18:53 #3
Jeg har hverken haft fast ip adresse el. fået oplyst et gateway nr fra stofanet.. vi fik bare konverteret over til en lavere hastighed og så familie abb. for 300.. og fik en kvitering på det..

Bår i Åbyhøj/Århus hvis det har noget at sige ??
Avatar billede elbamsen Nybegynder
08. oktober 2003 - 18:53 #4
har du haft slukket modemet. Jeg skulle have reset min router så den kunne finde den nye mac adr. på routeren. Det gjorde kundeservice man kunne også slukke modemet i 5 timer for at resette
Avatar billede 4b4 Nybegynder
08. oktober 2003 - 18:55 #5
Jeg har prøvet at resette routeren ja.. nu er jeg lidt forviret.. skal jeg da ikke have en gateway (hvad end det er) fra stofanet ?
Avatar billede knudvaldemar Nybegynder
08. oktober 2003 - 19:02 #6
Prøv at koble din router af og koble din computer direkte til kabelmodemet. Så skulle du gerne kunne se din ip-adresse som du har fået udbudt af stofanet. Alle de oplysninger du får der, skal du skrive ned, da du skal bruge dem ved opsætning af din router slavisk. Det du har skrevet oven over er din interne ip (LAN).
Ved at koble direkte på modemet vil du se din eksterne ip (WAN).
Avatar billede squashguy Nybegynder
08. oktober 2003 - 19:13 #7
som elbamsen siger, du skal genstarte kabelmodemet. tag strømmen på det et øjeblik. når modemet kører igen, så genstart routeren.
Avatar billede squashguy Nybegynder
08. oktober 2003 - 19:14 #8
eller i routeren, vælg at klone mac adressen på det netkort, som var tilsluttet modemet før.
Avatar billede elbamsen Nybegynder
08. oktober 2003 - 19:17 #9
nemerlig!!!
Avatar billede 4b4 Nybegynder
08. oktober 2003 - 19:44 #10
altså.. først finder jeg min gateway or IP i min net settings.. og hvad så ?...
Avatar billede 4b4 Nybegynder
08. oktober 2003 - 19:46 #11
ehh hvor finder jeg min gateway ?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
09. oktober 2003 - 09:50 #12
Hej 4B4

For det første kan du godt afbestille dit familie abbonement. Det skal du ikke bruge når du har en Router.

Det er rigtig at du skal sætte WAN til Dynamisk i Routeren.
Herefter SKAL du have nulstillet Modemmet, ved at tage ALLE kabler fra i 10 min. eller noget lign. det plejer ikke at tage 5 timer. (og jeg mener alle kabler fra modem)

Når du har gjort dette, skulle den meget gerne få forbindelse til nettet. Husk derefter lige at logge på stofa med signon.stofanet.dk, dette skal til gengæld kun gøres én gang. Routeren holder derefter forbindelsen i live.

Det sidste du så skal gøre er at opdatere firmwaren til ver. 2.20 da, DI-604 har problemer med stofa's DHCP server. Så hvis du ikke opdatere firmwaren, vil du opleve at blive smidt af nettet hver gang din IP gen-leases eller renewes. Ca. hver time. Det oplever man ved at online-spil timer out og man bliver smidt af Messenger, IRC mv.
Du kan hente firmware på www.d-link.com under support.

Du kan ikke indtaste dine oplysninger slavisk som knudvaldemar foreslår. For det første skal du connect dynamisk for overhovedet at få de oplysninger, som han vil have dig til at indtaste. Desuden ville det ikke virke da du har dynamisk IP, og så vil du bare blive smidt af igen, når den renewer IP'en.

Good Luck :-)
Avatar billede 4b4 Nybegynder
09. oktober 2003 - 18:01 #13
Jeg prøver lige det du har skrevet.. :)
Avatar billede lefre Nybegynder
10. oktober 2003 - 13:01 #14
>>>bjuhl
Er ver. 2.20 ikke kun til den amerikanske udgave af DI-604? Jeg har fået at vide at at den ikke virker med den europæiske version.

Jeg har selv Stofa og en DI-604, og har aldrig haft problemer med DHCP, hverken med firmware ver. 1.6 eller 1.81.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
10. oktober 2003 - 13:10 #15
Det er heller ikke sikkert man har problemerne. Men jeg har oplevet det 2 gange med Stofa nu. Jeg måtte selv investere i fast IP den første gang, fordi firmwaren ikke var udgivet.
Og så skal de lige nævnes at Stofa selv har indrømmet fejlen overfor mig.

Du kan sagtens opgradere med USA Firmware.
Avatar billede gasper Nybegynder
11. oktober 2003 - 00:25 #16
Eller hent til europæiske her:
http://www.dlink.se/support/sdbdetails.asp?Id=58
Avatar billede ibpoul Nybegynder
03. oktober 2004 - 00:15 #17
du skal køre med crossover
koden på kablet er
stik 1
ben 1 orange hvid ben 2 orange ben 3 grøn hvid ben 4 blå ben 5 blå hvid ben 6 grøn
ben 7 brun hvid ben 8 brun

stik 2
ben 2 grøn hvid ben 2 grøn ben 3 orange hvid ben 4 blå ben 5 blå hvid ben 6 orange ben 7 brun hvid ben 8 brun

mvh ibpoul
Avatar billede bjuhl Nybegynder
03. oktober 2004 - 19:21 #18
>>ibpoul

Du skal IKKE bruge et krydset kabel.