Avatar billede bilfeldt Nybegynder
08. oktober 2003 - 18:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

1 min, så lukker den ned, hjælp!

Hej..

Jeg har fået en eller anden virus på min computer, den skriver "Computeren lukker ned om 1 min" eller sådan noget.. Hvad skal jeg gøre, jeg har været inde og downloade dette her, da jeg troede at det var blasteren.. Men den kunne ikke finde den..

Men jeg downloadede denne her:

http://www.antivirus-online.de/english/countfree.php3?a=1195

Men den kunne ikke finde den!!

Beklager jeg kun har 15 points, men jeg håber at i gider hjælpe alligevel..

Mvh
Anders
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. oktober 2003 - 18:16 #1
Blaster se på www.spywarefri.dk
Avatar billede arlet Juniormester
08. oktober 2003 - 18:17 #2
1. Klik Start og klik Kør
2. Skriv i feltet:  shutdown -a

så genstarter den ikke mere

derefter : http://www.spywarefri.dk/virus.htm#msblast

her en video der guider dig trin for trin :

http://webguider.dk/VisArtikel.aspx?id=124
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. oktober 2003 - 18:18 #3
Når din pc genstarter igen og igen. Gør sådanne:

1. Klik Start og klik Kør
2. Skriv i feltet:  shutdown -a

Bruger du XP:

1. Deaktiver systemgendannelse.

2. Undersøg om du har Service Pack 1 eller 1a. Denne computer> Generelt. Der skal stå 1 eller 1a. Hvis ok så gå videre til pkt. 3. Hvis ikke læs videre her: Du havde ikke 1 eller 1a og skal nu først hente installationsprogrammet for 1a. Her er den engelske og her er den danske.

3. Du har enten Service Pack 1 eller 1a eller har hentet og installeret installationsprogrammet som anført under pkt. 2. Gør derfor sådanne: Hent opdateringer for engelsk version eller dansk version.

Bruger du Windows 2000:

1. Undersøg om du har mindst Service Pack 2. Denne computer> Generelt. Der skal stå  2 eller højere. Hvis ikke hent Service Pack 2 engelsk eller Service Pack 2 dansk og installer. Hvis du har Service Pack 2 eller højere gå videre til pkt. 3.

3. Du har enten Service Pack 2 eller højere. Derfor skal du nu hente og installere opdateringen. Hent den engelske eller den danske og installer.

Når du skal have ormen fjernet:

Er det gået galt og skal du have repareret, så er de fleste store scanner-producenter nu ude med deres værktøjer. Hent et værktøj fra et af flg. producenter:

Symantec (Norton)

TrendMicro

Stinger fra Mc.Affee

Panda

For XP: Husk at aktivere systemgendannelse efter scanning.
Avatar billede spenevoldsen Nybegynder
08. oktober 2003 - 18:22 #4
Download programmet fixblast på www.h-w.dk det skulle tage den.
Avatar billede bilfeldt Nybegynder
08. oktober 2003 - 18:44 #5
Tusinde tak for hjælpen alle sammen.. Nu må vi så se om det virker..

Hvordan gør jeg det mulig at kunne genstarte min computer igen??

Mvh
Anders
Avatar billede arlet Juniormester
08. oktober 2003 - 18:46 #6
du genstarter bare normalt...
Avatar billede arlet Juniormester
08. oktober 2003 - 18:55 #7
Takker for point *S*