Avatar billede kag Nybegynder
08. oktober 2003 - 08:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Illustration i A3

Jeg skal lave en foldet A3 avis - foldet til a4 - og med print på begge sider.

Kan man i den forbindelse dele en A3 side op i to, og på den måde skabe over blik over hvor siderne går.

Jeg kan endvidere ikke få Illustration i A3 ned at ligge. Selvom størrelse antyder, at illustration er brede end den er lang, ser det på skærmen i til, at illustrationen er stående?

Kan nogen hjælpe?
Avatar billede Himbear Nybegynder
08. oktober 2003 - 09:00 #1
I dokumentopsætning i filer-menuen, kan du ændre om den skal være opretstående eller liggende ned. Det er samme sted hvor du kan ændre sidestørrelsen.

Du kan ikke dele siden op i to, men du feks. indsætte en guide i midten, så siden er delt op.
Avatar billede kag Nybegynder
08. oktober 2003 - 09:04 #2
Men det lægger ikke illustrationen ned på skærmen. Den ser stadig stående ud.

Endvidere er der en del af udskriftsområdet jeg ikke kan se, når jeg bruger A# modellen?
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. oktober 2003 - 09:51 #3
når du skriver Illustration går jeg ud fra at du mener Illustrator.
Har du overvejet at lave det i Adobe Indesign eller Pagemaker?
At lave sider i Illustrator er ikke nemt, hvis det overhovedet kan lade sig gøre.
Avatar billede kag Nybegynder
08. oktober 2003 - 10:19 #4
Jeg har ikke programmerne
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. oktober 2003 - 10:24 #5
har du office kunne du jo prøve at lave det i Publisher
Avatar billede Himbear Nybegynder
09. oktober 2003 - 18:20 #6
Er det løst eller har du brug for mere hjælp?