Avatar billede mnc Nybegynder
07. oktober 2003 - 18:03 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

En glimragende router?

Hey derude... Jeg skal snart til at flytte hjemmefra, og må ikke få de gamles router med :s (den stinker anyways, men bedre end intet)
De har en Speedstream 2601.. og den sutter.. i øjeblikket har jeg følgende opsætning:
PC1
  --- Switch -- Router -- ADSL modem (WAN)
PC2

Og begge PC'er kan ikke komme på nettet på en gang... routeren taber (i guess) forbindelsen til tdc efter 2 min højest, og så går der lige 5-10 minutter før det virker igen.. (MIG der betaler nettet, så har bare blokket lille-bro's MAC i routeren *gnæk*)
Der er 100 point til ham der løser ovenstående problem :)
Og.. 50 til ham der nævner den glimragendeste router :P
Jeg ville gerne høre jeres meninger... en router til menneskepenge.. dvs helst ikke over 500,-
Den skal have en lille indbygget switch, dhcp, osv
Den skal faktisk bare være go-fin :)

Håber i kan komme med nogle forslag :)

links til en side med en detaljeret beskrivelse af 'svinet' ville være at foretrække :)

MVH - Mnc_
Avatar billede mnc Nybegynder
07. oktober 2003 - 18:05 #1
"Og.. 50 til ham der nævner den glimragendeste router :P"

Med det menes selvfølgelig, nævner den jeg vælger at købe :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. oktober 2003 - 18:06 #2
Cisco altid Cisco.

Hvis du vil have kvalitet når vi taler routers, switche og andre netværks kombonenter så taler vi cisco. De fås i mange størelser og priser, så det er bare at gå i gnag med at vælge
Avatar billede mnc Nybegynder
07. oktober 2003 - 18:10 #3
tjaa... det ka du jo have ret i :)
Har læst CCNA semester 1 og skal efter jul læse semester 2-4
såå... får da lært lidt om cisco.. og de er ikke helt galt på den :)
Avatar billede mnc Nybegynder
07. oktober 2003 - 18:14 #4
hmm.. hvor finder jeg evt danske forhandlere af Cisco routers?? EDBpriser har intet om Cisco Routers...
Avatar billede simonvalter Praktikant
07. oktober 2003 - 18:36 #6
jeg kan sq ikke finde nogen cisco produkter til 500 kr ;)
Avatar billede simonvalter Praktikant
07. oktober 2003 - 18:38 #7
jeg er lidt i tvivl om 3C857-ME og 3C857-US er det samme ..
jeg kan ihvertfald ikke finde andre 3C857 modeller
Avatar billede mnc Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:30 #8
den 3com - "LAN ports: 4 autosensing 10BASE-T/100BASE-TX"
autosensing? er det, det der med at det er ligegyldigt om det er crossover eller straight cable, det virker anyways...??? :)
Avatar billede simonvalter Praktikant
07. oktober 2003 - 22:28 #9
det vil jeg tro de fleste nyere routere/switches kan selv finde ud af det.
Avatar billede mnc Nybegynder
08. oktober 2003 - 12:07 #10
nå... den 3com ser sq meget paen ud :)

Ingen fik løst det først problem i tide :)
Avatar billede mnc Nybegynder
08. oktober 2003 - 12:08 #11
det sq ikke være kommentar :s
Avatar billede mousemanly Nybegynder
11. oktober 2003 - 21:55 #12
jeg har en D-link DI-804 som kører aldeles udemærket. Vi kan alle spille, vi kan alle surfe og hvis der mangler lidt åbenhed, så laver jeg en DMZ til min PC og alt kan køre. DHCP, Simulering af en bestemt MAC adresse (ID), web interface m.m.
Men måske skyldes stabilitetten at jeg har et Hp SURFBoard modem fra WebSpeed.
mvh. Keld