Avatar billede krc_ Nybegynder
07. oktober 2003 - 14:13 Der er 25 kommentarer

Er den nye bedre?

Hej !

Jeg har min gamle hjemmeside kørende her
Http://www.totalpc.dk

Jeg har lavet nyt design og smidt den her
http://new.totalpc.dk

Jeg synes selv den nye er mere overskuelig og måske ikke så skræmmende hvis man er privatkunde.

Hvad synes I ?

OBS!!! Den nye er ikke helt færdig .. der mangler lidt omkring logo i stedet for teksten 'TotalPC'

(I parentes bemærket - jeg er IKKE webdesigner :o) )
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
07. oktober 2003 - 14:26 #1
Vil bare lige indskyde en fod note

Der er ikke noget der heder et SE nr

det heder et CVR nr

:-)
MC
Avatar billede triple-x Nybegynder
07. oktober 2003 - 14:31 #2
jeg synes klart det gamle design er bedst, farverne er mere behagelig og opstillingen giver lidt mere liv i siden.
Avatar billede anuseren Nybegynder
07. oktober 2003 - 14:32 #3
mc.lucifer

CVR eller SE, det er det samme... Så jo det kan man godt sige.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
07. oktober 2003 - 14:34 #4
Nej !!

Det omtales CVR "Central Virksomheds Register" og Se nr bruges ikke mere
Men ja det er jo det samme

MC
Avatar billede triple-x Nybegynder
07. oktober 2003 - 14:36 #5
MC - mange virksomheder som har oprettet Se nummer i sin tid har ik fået det ændret det efter det har skiftet navn og som anuseren siger er det jo det samme. og mange virksomheder omtaler det stadig se nummer selvom det er forkert.

men vi må hellere tilbage til emnet :)
Avatar billede zhark Nybegynder
07. oktober 2003 - 14:38 #6
Jo da, vist er der noget der hedde SE nr. Jeg har ikke ledt efter hvor det står, men SE er jo noget med told og skat ik'?
Avatar billede lordhead Nybegynder
07. oktober 2003 - 14:39 #7
Det nye design er da kedeligt? prøv med nogen farver, og noget grafik.

Desudne synes jeg heller ikke at dit gamle design var særlig fedt. prøv med en anden opstilling af indholdet, og brug _ikke_ frames!

/lordhead
Avatar billede krc_ Nybegynder
07. oktober 2003 - 14:40 #8
Hvad er forskellen på SE-nummer, Moms-nummer og CVR-nummer?

Det hedder ikke længere momsnummer - også selvom mange af de "gamle" stadig hænger ved udtrykket. Derimod bruges det tit som et alias til SE/CVR-nummer, og det er nok her din forvirring er opstået.

Derfor er det mere på sin plads at forklare hvad et SE-nummer og et CVR-nummer er:

SE-nummeret (SE står for Stamregister over erhvervsdrivende) er det nummer man får tildelt af Told·Skat i forbindelse med registreringen som en virksomhed, der skal trække bidrag og A-skat. Det er det nummer, som virksomheden er registreret under i det register, som Told·Skat har oprettet til brug for bl.a. opkrævningen af AM-bidrag, SP-bidrag og A-skat. SE står for Stamregister over erhvervsdrivende.

CVR-nummeret (CVR står for Centrale Virksomhedsregister) blev iværksat i oktober 1999. Herefter har alle danske virksomheder fået tildelt et CVR-nummer, som er virksomhedens identifikationsnummer over for offentlige myndigheder. CVR-nummeret for virksomheder svarer tilnærmelsesvis til CPR-nummeret for personer.

CVR-nummeret er udpeget ud fra et af de allerede registrerede SE-numre. Det er dog sådan, at en virksomhed ud over at have et CVR-nummer, også kan have andre registreringsforhold, som den vil have et særskilt SE-nummer for.

Når en virksomhed registreres som arbejdsgiver, tildeles den et 8-cifret nummer, som enten vil være et særskilt SE-nr. eller et kombineret SE/CVR-nummer. Det er dette nummer, virksomheden skal bruge, når den angiver og indbetaler A-skat mv.

Begge er unikke 8-cifrede numre.
Avatar billede triple-x Nybegynder
07. oktober 2003 - 14:41 #9
jeg synes opstillingen i det gamle design er rigtig god, og den er lidt anderledes ind de fleste andre sites.
men synes du skal skrotte det nye og lege lidt med det gamle istedet
Avatar billede krc_ Nybegynder
07. oktober 2003 - 14:43 #10
lordhead > Ja ja grafik og sådan...jeg er ik webdesigner og kan ikke alle de fancy ting :o)

triple-x > Hmm okay ... hehe....synes ellers lige det nye var meget bedre :o)
Avatar billede triple-x Nybegynder
07. oktober 2003 - 14:46 #11
det nye ligner alt for meget en personlig side med 5-6 nyheder og ingen menu.

det var først anden gang jeg kiggede på siden at hele forsiden var en stor menu.

Og farverne i det nye er også lidt dystre til et firma, efter min mening.

og lige til sidst så behøver et site ikke være flot fordi der er kommet en masse fancy grafik ind. Man kan lave utrolig flotte designs med ren html og et par enkelte billeder
Avatar billede lordhead Nybegynder
07. oktober 2003 - 14:47 #12
krc_> det er slet ikke så svært det med grafik. Prøv f.eks. paint shop pro el. photoshop, man skal lige lære teknikken, og så er den der. det var det samme der gjaldte for HTML, ikke sandt?? :)

i så fald: Det gamle design er langt flottere!
Avatar billede lordhead Nybegynder
07. oktober 2003 - 14:49 #13
triple-x> det kan du have ret i. Designs kan blive meget flotte, hvis man er fantasifuld. Grafik kan da også sagtens være HTML? ;)
Avatar billede lordhead Nybegynder
07. oktober 2003 - 14:50 #14
...Det er jo heller ikke de store grafiske evner der kræves. Bare lidt tekst til over skrifter m.m. ville give det sidste 'touch'
Avatar billede triple-x Nybegynder
07. oktober 2003 - 14:53 #15
lordhead- det er fint nok du siger Paint shop pro og Photohsop, men jeg ville personligt ikke gå ud og ofre 5000 for f.eks. photoshop til et lille firma som ikke behøver en vildt fancy hjemmeside.

og okay så kunne han hente en trial af paint shop pro, ja okay.
Avatar billede triple-x Nybegynder
07. oktober 2003 - 14:54 #16
lordhead- jo grafik kan vel godt tolkes som html også. men som regel når folk nævner grafik mener de noget lavet i f.eks. PSP eller PS
Avatar billede lordhead Nybegynder
07. oktober 2003 - 14:56 #17
Det er selvfølgelig rigtigt ;)
Avatar billede pyha Nybegynder
07. oktober 2003 - 16:06 #18
For nu at spille ”Rasmus modsat” vil jeg sige, at det nye design er fint. Det er enkelt og overskueligt – kan læses som en A4 side oppefra og ned, dvs. øjnene flakser ikke rundt som på ”normale” sider, hvor formatet er bredere (som den gamle)

Jeg går ud fra at ”TotalPc” – overskriften skal skiftes ud med et logo? – ellers bør der bruges samme font som på resten af siden.

Få taget et bedre billede af dig selv. Det ligner et tilfældigt festbillede, hvor dit hoved er klippet ud.
Det er ret let, selv med et middelmådigt digitalkamera – sørg for en ensfarvet (lys) baggrund og for rigeligt med lys når der knipses løs.
Avatar billede pyha Nybegynder
07. oktober 2003 - 16:09 #19
ups... "OBS!!! Den nye er ikke helt færdig .. der mangler lidt omkring logo i stedet for teksten 'TotalPC'"

ja ja... det var en smutter
Avatar billede dahwoot Nybegynder
07. oktober 2003 - 16:10 #20
Jeg syns også helt klart det første er fedest...
Avatar billede triple-x Nybegynder
07. oktober 2003 - 16:16 #21
Pyha - vil give dig ret i man læser den som en A4 side og det er jo netop et minus. synes jeg.

Når jeg kommer ind på en side går jeg målrettet efter det jeg skal ha eller se. dvs. jeg gider ik læse en hel A4 side før jeg finder det jeg vil ha. jeg vil meget hellere ha en simpel kort menu hvor man udfra den kan komme ind på det man vil efter 20 sekunder
Avatar billede triple-x Nybegynder
07. oktober 2003 - 16:17 #22
og jeg synes ikke et billede af en selv hører hjemme sådan et sted, muligvis sætte et billede ind under kontakt, men ik forsiden.
Avatar billede bentn Nybegynder
07. oktober 2003 - 16:22 #23
gamle er bedre...nye kedeligt,- man kan heller ikke se hele dit billede.
Avatar billede krc_ Nybegynder
08. oktober 2003 - 08:33 #24
Hehe....billedet er et tilfældigt festbillede. Ville selvfølgelig finde et andet :o) Det var mere som eksempel. Grunden til at jeg lavede hjemmeside om og til at jeg satte et billede på siden, var for at gøre den mere personlig og 'privat' venlig. Jeg har nemlig hørt fra et par 'kunder' at de bliver lidt 'skræmt' af den gamle side. De tror det er et stort professionelt firma der ikke gider tage sig af gamle fru hansen! Derfor prøvede jeg at lave siden mere overskuelig og mere 'nede på jorden' agtig. Men det er åbenbart ikke lykkedes helt !
Avatar billede triple-x Nybegynder
08. oktober 2003 - 08:36 #25
ko det er helt sikkert lykkes at få den privat, men nok en smule for privat :)

Synes din opstilling i det gamle design er rigtig god, den giver liv i selve siden.

Måske prøv med et nyt med samme opbygning og nogle lyse farver, og så smid da et billede på, det gør den en smule mer privat