Avatar billede metaxa Nybegynder
07. oktober 2003 - 12:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Norton uden ende

Først fjernede jeg Norton AV 2000 for at få plads til Norton Security 2002 som nedsatte min surfhastighed så drastisk at jeg nu også har fjernet den.

Jeg sluttede af med at gå i Regedit og slette Norton- og Symantec-nøgler. Nu er der ikke flere nøgler, men hvis jeg sætter flueben ved Data og Værdier i den lille søgemenu, så får jeg flere hits.

SPØRGSMÅL 1: Hvad gør jeg med Data og Værdier - jeg kan jo faktisk ikke se om det drejer sig om Norton og Symantec?

SPØRGSMÅL 2: Med tanke på surfhastigheden - og at jeg kører med Win98 og 56K modem - kan AVG eller AntiVir eventuelt være en god løsning for mig?
Avatar billede arlet Juniormester
07. oktober 2003 - 13:02 #1
1) De betyder ikke noget..

2)Det syntes jeg du skal prøve. Ville nok vælge AVG.
Avatar billede zhark Nybegynder
07. oktober 2003 - 13:28 #2
Jeg tror der er noget i Norton du ikke har fået sat ordentligt op, for at Norton nedsætter hastigheden er rent vrøvl. Det er sket et par gange efter formatering... indtil det er sat op, men ellers kører det bare der ud af!
Avatar billede arlet Juniormester
07. oktober 2003 - 13:33 #3
Nu var det jo det metaxa ville, men har selv Norton og ingen problemer, men har også hurtig internet..

Hvis norton ikke er sat rigtigt op, går den ind og scanner hele tider..
Avatar billede arlet Juniormester
07. oktober 2003 - 13:35 #4
Det er fordi Norton AntiVirus som standard er sat til også at scanne inde i pakkede filer (f.eks. zip, rar, ace, cab osv) og alle de filer der ligger inde i en pakket fil, tæller derfor med i det samlede antal scannede filer.

Så derfor er der ikke noget galt. Du kan evt. slå det fra inde i indstillinger (noget med "Scan whitin compressed files").
Avatar billede metaxa Nybegynder
07. oktober 2003 - 18:44 #5
Jeg installerede og satte Norton op efter alle kunstens regler, dvs som TDC anbefalede. Rigtignok virkede opdateringen endnu ikke da jeg slettede den, men jeg mistede interessen da jeg så hvor trægt alting kørte. Jeg blev nok også lidt irriteret på TDC som først lokker folk til at tegne abonnement - og bagefter oplyser at Norton skal altså slettes og geninstalleres en gang om året, hver gang abonnementet skal fornys.

Tak for svar - jeg ville egentlig give 20 til zhark og resten til arlet, men det kan jeg vist ikke hitte ud af...... Kan du ordne det, arlet?
Avatar billede arlet Juniormester
07. oktober 2003 - 18:52 #6
Zhark -> 20 point her http://www.eksperten.dk/spm/410972

metaxa -> Takker for point

og har givet zhark 20, som du sagde