Avatar billede lindsom Nybegynder
07. oktober 2003 - 10:25 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke finde et dokument

Har siddet der hjemme og arbejdet på min bærbare pc. Dokumentet blev gemt da jeg blev færdig. Nu er jeg kommet på arbejde og kan simpelthen ikke finde det gemte dokument.

Er der en smart måde at finde det på??

jeg har forsøgt mig med search, uden resultat.

Hjææælp! Er alt det arbejde spildt?!!
Avatar billede jkrons Professor
07. oktober 2003 - 10:27 #1
Kan du ikke søge på alle filer og så begrænse søgningen via datoen for gemningen?

Muligvis er der sket noget, da du gemte, så dokumentet ikke heder .doc som filtype.
Avatar billede angak Nybegynder
07. oktober 2003 - 10:30 #2
Du kunne også åbne Word igen, og så kigge under filer. Der er (som standard) de sidste 4 dokumenter du har haft åbnet.
Avatar billede jkrons Professor
07. oktober 2003 - 10:33 #3
Eller se under Start -Dokumenter (her gemmes en liste over de 15 seneste dokumenter, hvis det ikke lige er et af de fire).
Avatar billede lindsom Nybegynder
07. oktober 2003 - 10:34 #4
Til jkrons
Hvis dokumentet har fået en anden filtype end doc, burde jeg så ikke se dokumentet, når jeg søger efter titlen?

Til anqak
Det er forsøgt. Jeg har også kikket under 'start' og 'documents'
Avatar billede angak Nybegynder
07. oktober 2003 - 10:37 #5
Hmmm... Der er en mulighed, men det tager laaaang tid...

Hvis du kan huske en sætning 100% som du skrev den i dokumentet, kan du gøre følgende:

Tryk på start->søg->filer
Så kan du i feltet tekst-streng skrive sætningen (eller en del af en sætning)

Så kigger den i ALLE filer.. (Husk at vælge at den skal søge på hele din HD)
Avatar billede jkrons Professor
07. oktober 2003 - 10:38 #6
Jo! Hvis du kan huske filens navn, bør du også kunen finde filen. Hvis den ikek findes, er der så vidt jeg kan se fire muligheder: Du husker forkert, og den hedder noget andet. Den er gemt som en skjult fil. Den er slet ikke gemt. Du har gemt den på en anden pc :-)

Har du prøvet at søge efter skjulte filer? Har du prøvet datosøgningen? Måske husker du navnet forkert? (slåfejl)
Avatar billede hcma Novice
07. oktober 2003 - 10:40 #7
du kunne jo også søge på datoen + evt. tekststreng
Avatar billede angak Nybegynder
07. oktober 2003 - 10:41 #8
catbody >> God plan... Sparer jo nok en del tid.... =)
Avatar billede jkrons Professor
07. oktober 2003 - 10:44 #9
angak+catbody-> Så er det hurtigere bare at søge på datoen. Hvis lindsom har en nogenlunde idé om, hvad dokumentet hedder, bør han med en søgning på den dag, han har lavet det, kunen se, hvilket dokument, der er tale om.

Men ellers er idéen selvfølgelig god nok ;-)
Avatar billede hcma Novice
07. oktober 2003 - 10:47 #10
jkrons>>> jeg skrev jo også + evt. ....  ;o)
Avatar billede lindsom Nybegynder
07. oktober 2003 - 10:55 #11
Tak alle tre! Filen er desværre ikke blevet fundet endnu. Hvorfor ved jeg ikke. Jeg er 100% sikker på den blev gemt. Hvad der helt er sket er for mig helt uforklarligt! Hvis der findes en hardcore metode, er I velkommen til at give mig besked. Men jeg giver jer begge point! Endnu en gang tak for hjælpen!
Avatar billede jkrons Professor
07. oktober 2003 - 10:58 #12
Om der der findes en hardcore metode ved jeg ikke, men der er da "the hard way", nemlig at åbne hver evig eneste fil, du har på din disk for at de, om det er den rigtige. Start med filer,der ligger i formater Word genkender, så som DOC, TXTm, HTM eller lignende.

Du har vel ikke gemt den på et eksternt drev til din bærbare?
Avatar billede hcma Novice
07. oktober 2003 - 11:01 #13
har du checked om det ikke ligger i dine "temporary files"  (bare et vildt gæt)
Avatar billede lindsom Nybegynder
07. oktober 2003 - 11:02 #14
Det er også en måde at gøre det på! Vil forsøge i aften!

Nej, der er kun C-drevet på min bærbare.
Avatar billede jkrons Professor
07. oktober 2003 - 11:03 #15
OK. Så har jeg ikke flere forslag. Håber du finder det.
Avatar billede lindsom Nybegynder
07. oktober 2003 - 11:05 #16
Fint nok! Tak for hjælpen jkrons!

Den vil jeg også prøve catbody!
Avatar billede hcma Novice
07. oktober 2003 - 11:11 #17
hvis det skulle ligge i dine temp.files, behøver det ikke være som *.doc. Filtypen kan være hvad som helst.