Avatar billede emilnt Nybegynder
07. oktober 2003 - 08:51 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Kan tdc se hvor mange der er på, på en adsl forbindelse

Kan tdc eller tiscali, se hvor mange computere der er opkoblet til adsl modemet?
Avatar billede jensendk Nybegynder
07. oktober 2003 - 08:59 #1
Ikke hvis der sidder en gateway/firewall imellem.
Avatar billede emilnt Nybegynder
07. oktober 2003 - 09:21 #2
Vil det sige at hvis jeg har en switch, som deler adsl'en ud til 2 computere, så kan tdc eller tiscali ikke se op der 2 ip adresser opkoblet?
Avatar billede jpvj Nybegynder
07. oktober 2003 - 09:22 #3
Nej. Hvis du kører med en hub eller switch er hver maskine forbundet direkte til TDC, og dette kan de se.
Avatar billede emilnt Nybegynder
07. oktober 2003 - 09:48 #4
Hvilken firewall skal jeg så installere? og skal jeg gøre det på begge computere?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
07. oktober 2003 - 10:31 #5
Du skal bruge en Router. Så kan de ikke se længere end routeren.
Avatar billede b.b Nybegynder
07. oktober 2003 - 10:37 #6
hvad er det lige problemet er...der er vel ikke noget galt i koble flere pc'er til netværeket...om så TDC kan se eller ej....???
Avatar billede emilnt Nybegynder
07. oktober 2003 - 11:39 #7
Det er min far der får firma adsl, men jeg må ikke være på det fra min egen computer, for hans firma. derfor må de ikke kunne se at jeg er på!
hvor meget koster en router?
Avatar billede pornholmer Nybegynder
07. oktober 2003 - 11:40 #8
Man plejer ofte at få en router med når man får ADSL .. :-)
Avatar billede pornholmer Nybegynder
07. oktober 2003 - 11:40 #9
dvs. til lån *G*
Avatar billede b_nice Nybegynder
07. oktober 2003 - 13:32 #10
Jeg kan se andre problemer end lige de rent tekniske - de er såmænd til at overkomme. Men der er vel en god grund til at linien ikke må bruges til andet end arbejdsrelateret brug - f.eks. af sikkerhedshensyn. Jeg mener, hvem skal stå til ansvar den dag det er dig der slipper en virus ind på firmaets netværk?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
07. oktober 2003 - 14:12 #11
Ohhhhh....  b nice

Den kommer du vist til at uddybe....!

En god router ligger på 400 kr. (F.eks. en D-Link DI-604)
Avatar billede b_nice Nybegynder
07. oktober 2003 - 18:13 #12
Hvad er det du gerne vil have uddybet? :-)
Avatar billede bjuhl Nybegynder
07. oktober 2003 - 18:23 #13
hvem skal stå til ansvar den dag det er dig der slipper en virus ind på firmaets netværk?

Hvad har deling af internetforbindelsen med firmaets netværk at gøre????????????
Avatar billede emilnt Nybegynder
08. oktober 2003 - 12:56 #14
Tak... så stopper vi vidst her.