Avatar billede diverx Nybegynder
06. oktober 2003 - 22:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ipnr fra router!?

Hej kloge hoveder

Jeg har en computer som jeg ikke kan få på internettet. Den forbindes via en DSL router og en adsl forbindelse fra TDC. Problemet er at når jeg sætter min bærbare til "hopper" den bærbare direkte "på" og jeg kan surfe til mine fingre falder af. Det virker også med min gamle computer med win 98. Men når jeg prøve med min nye computer virker det ikke. Det lader til at den ikke får tildelt et ipnr fra router (min konklusion. Jeg kan godt pinge localhost.
Hvis I mangler yderliger oplysninger så skriv
På for hånd tak!
/pitufo
Avatar billede azzodiac Nybegynder
06. oktober 2003 - 23:00 #1
Har du husket at sætte dine netværksindstillinger til at hente oplysninger fra DHCP?
Avatar billede squashguy Nybegynder
06. oktober 2003 - 23:01 #2
er netkortet installeret korrekt?
er kablet i orden?
Avatar billede m_skau Nybegynder
06. oktober 2003 - 23:10 #3
Hvad er det for et styresystem?
Prøv at åbne en kommandoprompt (2000/xp) / dos vindue (95/98) via start/programmer/tilbehør, og skrive
  ipconfig /all

Hvad rapporteres der?
Prøv dernæst, hvis ip-adressen ikke er korrekt, at skrive:
  ipconfig /release
og derefter
  ipconfig /renew

Hvis ikke det hjælper, så gå ind i tcp/ip egenskaber for netværkskortet, og check, at kortet er sat til at modtage ip-adresse fra en dhcp server, og ikke er sat med en statisk adresse.
Avatar billede diverx Nybegynder
06. oktober 2003 - 23:38 #4
kablet er iorden har tjekket det med en af de andre computere og jeg har tjekket a den er sat til at modtager ipnr fra dhcp. Det er et netkort der sidder på bundkortet. Det er et sis chipset der sidder på bundkortet. netkotet hedder sis900 pci fast ethernet adapter.
Der er win XP pro på maskinen. bundhortet hedder Matsonic MS9317E+(USB)
Avatar billede finn_rud Nybegynder
06. oktober 2003 - 23:57 #5
hvad er det for en router, og køre den som dhcp server på dit LAN?
Avatar billede diverx Nybegynder
07. oktober 2003 - 00:02 #6
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1674657893
det er denne router, en Levelone. Jeg tvivler dog på at det er routeren da det virker perfekt med de øvrige computere. som alle er sat op til at køre DHCP. Ja, routeren er dhcp server
Avatar billede diverx Nybegynder
07. oktober 2003 - 00:02 #7
jeg har også afinstalleret mcafee firewall uden resultat
Avatar billede squashguy Nybegynder
07. oktober 2003 - 00:22 #8
prøv at sætte den op med fast ip, i samme subnet som det routeren deler ud af.
Avatar billede diverx Nybegynder
07. oktober 2003 - 00:23 #9
ok det prøver jeg i morgen
Go nat
Avatar billede diverx Nybegynder
30. oktober 2003 - 19:17 #10
hmm det endte med at jeg ominstallerede computeren og det lod til at det hjalp. Jeg ved ikke helt hvad det var der var galt men der var et eller andet som "spærrede" så jeg ikke fik et ipnr,

Der var ingen af jeres svar der hjalp så jeg henter lige pointene tilbage igen