Avatar billede fonzie Nybegynder
06. oktober 2003 - 14:35 Der er 4 kommentarer

Adgangskode på en delt computer

Hej eksperter..
Jeg ønsker at dele nogle filer på det lokale netværk, men det skal kun være muligt at logge ind på computeren hvis man kender det krævede password. Med andre ord; jeg vil gerne have oprettet et login, således der ikke bare er fri adgang til mine delte filer (for ubudne gæster der evt. skulle kende min IP-adresse)
Jeg anvender Win XP, håber I kan hjælpe mig.. Det skal lige siges, at det er ikke et password på de enkelte mapper jeg er ude efter, men et login, og derefter kan man kunne få lov at se de delte filer..
Avatar billede kenp Novice
06. oktober 2003 - 15:56 #1
du kan oprette en bruger på din computer, også kun give brugernavn og adgangskode til dem du vil have skal kunne komme ind.
Avatar billede fonzie Nybegynder
09. oktober 2003 - 21:40 #2
Det er jeg godt klar over. Det jeg søger er at når en anden computer på netværket vil logge sig ind og se mine delte filer, skal vedkomne først skrive et password. Jeg ved det kan lade sig gøre i Win 2000.. Hvordan gør man i XP??
Avatar billede kenp Novice
09. oktober 2003 - 21:42 #3
samme måde!!!!!! som i win2k
Avatar billede ihk_linde Nybegynder
17. februar 2004 - 20:20 #4
står også og mangler en måde hvorpå man kan sette password på sine delte mapper via et netværk så kun personer som kender passwordet kan få adgang til computeren og dermed de delte filer. Har du fundet en måde??