Avatar billede ssa Nybegynder
06. oktober 2003 - 12:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Aftaler forsvinder i Outlook

Vi kører en Exchange 2000 server med 5 brugere. Det sker, at brugernes aftaler forsvinder i week-enden. Men kun nogle af dem. Jeg har en mistanke til Norton antivirus, som kører en scanning af mailboxe i week-enden. Er der nogen, som har hørt om det?
Avatar billede kedde65 Praktikant
06. oktober 2003 - 12:53 #1
Hej

Je det er et klassisk problem. Det opstår når du på serveren scanner M: drevet. Du skal eenten slå den daglige(weekendtlige) scanning fra på serveren, eller fjerne dit m:

Jeg har være udsat for det samme på vores server.

VH CK
Avatar billede ssa Nybegynder
06. oktober 2003 - 13:20 #2
kedde65: Norton Antivirus på selve serveren er sat til at undgå mit M: drev. Week-end scanningen sker via Norton Antivirus for Exchange på de enkelte mail-boxe.
Avatar billede kedde65 Praktikant
06. oktober 2003 - 13:36 #3
Så kaster jeg håndklædet i ringen.

VH CK
Avatar billede tma_oksboel Nybegynder
08. oktober 2003 - 14:04 #4
Kedde har ret. Du skal være opmærksom på, at M-drevet er et virtuelt drev. Drevet dannes af indholdet fra din exchange-server installation f.eks. c eller d-drevet. Det er altså ikke nok at udelade m-drevet. Du skal også være opmærksom på, at AV-programmet kan risikere at fange en logfil med virus FØR av til exchange. Dermed kan der ikke mountes.
Torben