Avatar billede zberg Nybegynder
06. oktober 2003 - 11:18 Der er 2 kommentarer

Frameset hvis indhold fylder hele browseren?

Hej,

Kan nogen hjælpe mig med, hvordan et framset skal angives, hvis indholdet skal fylde hele browseren?

Eks: Man taster www.site1.dk. I titellinjen skal der nu under hele besøget stå www.site1.dk men de sider der hentes ind skal være fra www.site2.dk. Der skal altså ikke være nogle fysisk synlige rammer, blot et frameset, der henter et helt site ind.

PFT
zberg
Avatar billede sbm Nybegynder
06. oktober 2003 - 11:36 #1
Du kan lave et frameset, hvor den øverste frame kun er 1 (eller 0?) pixels høj, og indeholder et tomt dokument med samme baggrundsfarve som resten af dit site.

Jeg ved man kan skjule den øverste frame i Explorer, men nogle andre browsere insisterer på at vise en smal stribe af den øverste frame, og den kan være upraktisk hvis siderne på site2.dk skifter baggrundsfarve.
Avatar billede hhunden Nybegynder
09. oktober 2003 - 16:31 #2
Man kan vel bare lave et frameset med bare een frame.. Jeg ved at Dreamweaver brokker sig.. men hvis man holder sig til at åbne site2.dk i editoren og ellers kun retter i framesettet [index filen] i notepad skulle der ikke være problemer...

<frameset rows="*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
<frame src="index_site2.htm" name="main" title="main">
</frameset>

og så ellers bare sende alle interne links til target="main"